  • 1. Data: 2005-01-04 11:41:43
    Temat: Przekroczenie progu podatkowego
    Od: neptunka<n...@w...pl>

    Proszę o informację, co może grozić pracodawcy (osobie
    odpowiedzialnej/księgowemu) za naliczanie pracownikowi, który od
    października
    powinien zostać objęty wyższym wymiarem podatku (30%) - zaliczki
    na podatek
    wg skali niższej (19%) aż do końca roku? :((

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-04 12:20:36
    Temat: Re: Przekroczenie progu podatkowego
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "neptunka" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinien zostać objęty wyższym wymiarem podatku (30%) - zaliczki
    > na podatek
    > wg skali niższej (19%) aż do końca roku? :((

    Re : Bez paniki :-)
    1) Albo szybciutko oblicz uszczuploną należność oraz odsetki i wpłać do US
    informując ich o sytuacji (pamiętaj o instytucji czynnego żalu).
    2) Albo (nieco ryzykowne, ale możliwe przy bałaganie w US-ach) zostaw
    sprawę, a pracownik dopłaci podatek przy rozliczeniu rocznym.
    AR

  • 3. Data: 2005-01-04 12:49:16
    Od: neptunka<n...@w...pl>

    Ale żeby skorygować i dopłacić - to trzeba by nakłonić pracownika do
    zwrotu nadwyżki wynagrodzenia :(. A to - obawiam się - nie przejdzie!

    Przy rozliczeniu rocznym ten akurat pracownik dopłaci i to bez
    większego szemrania...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-01-04 12:54:14
    Od: neptunka<n...@w...pl>

    A! Sprawa z dopłatą pracownika wygląda jeszcze inaczej - będzie
    rozliczał się z żoną, która mieści się w 1 progu oraz dokonywał dość
    pokaźnych odliczeń remontowych. Więc albo dostanie zwrot, albo w
    najgorszym wypadku wyjdzie na około 0...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-01-05 20:34:24
    Od: d2 <d...@e...le>

    ja mialem taka sytuacje ze w pazdzierniku przekroczylem prog i ta
    wyplata byla mniejsza od poprzednich. pracodawca sam podwyzszyl mi
    odprowadzany podatek. nawet o tym nie wiedzialem dopiero zauwazylem
    roznice w wysokosci wyplaty na koncie. wtedy poradzono mi bym napisal do
    pracodawcy ze bede sie wspolnie rozliczal z zona i razem bedziemy sie
    miescic w 1 progu i zeby mi nie potracali 30 % tylko nadal 19% i od
    nastepnego miesiaca wyplata byla w normie.
    nie wiem tylko czy oni to musieli od razu przesylac gdzies do US czy tez
    tylko zmagazynowali moje pismo na poczet jakis przyszlych kontroli z us.
    wiec jesli nie musza tego wysylac to chyba wystarczy jak pracownik
    zostawi takie pismo w firmie ze wsteczna data.
    [d2].