    From: castrol <j...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Preferencyjny ZUS - ciekawe pytanie
    Date: Thu, 17 Sep 2009 05:26:51 -0700 (PDT)

    Moja zona jest zatrudniona caly czas na pelen etat. W pracy
    skorzystala z prawa do bezplatnego urlopu wychowawczego. Obecnie caly
    czas na tym urlopie wychowawczym przebywa. W trakcie trwania urlopu
    zalozyla dzialalnosc gospodarcza i korzysta z preferencyjnej stawki
    ZUS i swiadczy uslugi na rzecz roznych firm.

    Niedawno, jej obecna firma w ktorej caly czas jest zatudniona,
    zwrocila sie do niej z pytaniem, czy nie chcialaby (w ramach
    dzialalnosci gospodarczej) wykonywac dla nich pewnych prac. Prace nie
    mialyby zadnego zwiazku z wczesniejsza praca na etat i tamtym
    zakresem
    obowiazkow. Byloby to zupelnie cos innego.

    I tu pojawia sie problem tego preferencyjnego ZUSu. Czytalem ustawe,
    tam jest wyraznie napisane, ze preferencyjny ZUS nie przysluguje
    osobom, ktore wykonuja DG na rzecz bylego pracodawcy.

    Czy mam rozumiec, ze moja zona bedac caly czas na urlopie
    wychowawczym, bez przeszkod moze swiadczyc uslugi w ramach DG na
    rzecz
    swojego obecnego pracodawcy (bo bylym przeciez nie jest, i ten punkt
    ustawy nie moze miec zastosowania) i nie straci prawa do
    preferencyjnej skladki ZUS?