  • 1. Data: 2002-02-25 08:08:57
    Temat: Premia - z ksiazeczki mieszkaniowej ???
    Od: Krzysztof Bajorek <k...@f...polbox.pl>

    Witam.
    Mam pyatnie : posiadam ksiazeczke mieskzaniowa z ktorej nalezy sie jakas
    premia.
    w jaki sposob moge ja uzyskac ???
    najpierw kupuje dom / mieszkanie i pozniej pojkazuje dokumenty i dostaje
    czy moge uzyskac to przed kupnem ???
    Czy ma znaczenie to ze kupuje na tzw. rynku wtornym , czy tez musze
    kupic nowe mieszkanie / dom ???

    posdr
    Krzysztof Bajorek

  • 2. Data: 2002-02-25 12:41:03
    Temat: Re: Premia - z ksiazeczki mieszkaniowej ???
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Bajorek" <k...@f...polbox.pl> wrote in message
> [...]
    > czy moge uzyskac to przed kupnem ???
    > Czy ma znaczenie to ze kupuje na tzw. rynku wtornym , czy tez musze

    Moje informacje sa takie:
    aby zlikwidowac( wykorzystujac premie) ksiazeczke mieszkaniowa kupujac
    mieszkanie na ryku pierwotnym potrzebne jest zaswiadczenie ze Spóldzielni
    lub developera o dokonaniu wplaty w wysokosci minimum 60% calkowitego kosztu
    lokalu (jezeli placisz za mieszkanie w ratach) lub przedstawienie aktu
    notarialnego ze juz jestes wlascicielem,
    -jezeli w ratach to uzyskana premie bank przeleje na r-k spóldzielni lub
    developera natomiast oni nie moga zwrócic tobie tych pieniedzy tylko
    zaliczyc na poczet wplaty kolejnej raty,
    -jezeli bedziesz mial akt notarilany to zwracaja tobie cala premie na
    wskazany przez Ciebie r-k lub do reki (dotyczy mieszkania i domu równiez na
    rynku wtórnym)
    -jezeli zaczynasz budowe to musisz zlozyc do banku
    1 zezwolenie na budowe
    2 dokumenty potwierdzajace zaangazowanie budowy minimum 20% wartosci
    kosztorysowej
    3 ksiazeczke
    i po dokonaniu tych operacji (poczekasz ok 30dni na wyliczenie) i otrzymasz
    kase na r-k lub do reki

    darek

  • 3. Data: 2002-02-26 06:48:20
    Od: "Oshin" <o...@a...net.pl>

    > lub developera o dokonaniu wplaty w wysokosci minimum 60% calkowitego
    kosztu
    > lokalu (jezeli placisz za mieszkanie w ratach) lub przedstawienie aktu
    > notarialnego ze juz jestes wlascicielem,

    Jest jeszcze jeden drobiazg. Jak chciałem zlikwidować książeczkę mając 80 %
    wpłaty Umowę przedwstępną w postaci Aktu notarialnego to "miła" pani w PKO
    BP powiedziała że MUSZĘ jeszcze mieć wpis roszczeniowy do Księgi Wieczystej
    budowy ..... koszt ok 1400 PLN !!!!! Podziękowałem.
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-02-26 09:44:42
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    "Oshin" <o...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    Wieczystej
    > budowy ..... koszt ok 1400 PLN !!!!! Podziękowałem.

    witam ponownie,
    jeżeli chcielibyście dokładnie zapoznać się z rosporządzeniem to znalazłem
    to w DZ.U. Nr. 57, poz. 259 z 07.maj 1996 rok.
    www.sejm.gov.pl

    darek

  • 5. Data: 2002-02-26 21:35:08
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

> [...]
    Wieczystej
    > budowy ..... koszt ok 1400 PLN !!!!! Podziękowałem.

    moim zdaniem nawet gdybyś miał wpis roszczeniowy w księdze wieczystej to i
    tak nie spełniasz jeszcze żadnej przesłanki uzyskania premii gwarancyjnej,
    chyba, że masz na myśli opcję z wypłatą premii na rzecz developera.
    proponuję jeszcze przypilnować terminów do zgłoszenia wniosku o przyznanie
    premii gwarancyjnej (chyba 90 dni od daty nabycia własności)