    From: n...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Problem z US - pomocy
    Date: 12 Oct 2006 08:26:22 -0700

    Witam,
    w 2000 r razem z mezem kupilam mieszkanie. Czesc pieniedzy na wspolne
    mieszkanie przypadly w calosci ze sprzedazy mojego mieszkania kupionego
    przed slubem a czesc pokryl kredyt. Z mezem rozliczalismy sie wspolnie.
    W 2003 roku rozwiedlismy sie, sprzedalismy wspolne mieszkanie i maz
    pokryl koszt mojej kawalerki. Teraz US rzada odemnie dowodow , ze
    pieniadze z mojego mieszkania poszly w calosci na czesciowa splate
    "wspolnego " Ja z mezem nie mam kontaktu, US wysyla rowniez do niego
    wezwania ktorych nie odbiera i dla chyba swojej wygody cala wine
    dowodow probuje przerzucic na mnie. Pieniadze ze sprzedazy mojego
    mieszkania zostaly przelane na konto (wtedy) meza gdyz ja nie mialam
    konta bankowego i to on zajmowal sie finalizacja zakupu naszego
    wspolnego mieszkania. MOge oczywiscie uyskac dane z banku, ze byl brany
    kredyt ( bralismy wspolnie) ale US np oczekuje rowniez deklaracji
    podatkowych za lata 1995-2000, mam je sobie sama wygrzebac w US do
    ktorego wtedy przynalezalam. Do tego wszystkiego mam to zrobic do dnia
    19.10 gdyz beda naliczac mi kary ( :O) Ja nie moge ot tak poprostu
    zwolnic sie z pracy i biegac do US poza tym to juz chyba od urzednika
    zalezy na kiedy mi przygotuja te dokumenty. Czy obecny US ma prawo mnie
    karac ?? Musze tez wykazac wszystkie wydatki poniesione za te lata (
    chca chyba zobaczyc czy nie kupilam np. samochodu i wszystkie pieniadze
    poszly faktycznie na zakup mieszkania) Ja zarabialam grosze i byly to
    pieniadze na tzw. moje "waciki" a zycie finansowal maz.Czy wystarczy
    napisac pismo do US poprzedniego o przygotowanie moich deklaracji ,
    odebrac je w terminie jakim przygotuja ( moze to byc po 19.10) i
    napisac oswiadczenie, ze nie mam i nie mialam nigdy wgladu w konto meza
    ale zgodnie z prawda zeznaje, ze pieniadze ze sprzedazy mojego
    mieszkania poszly na zakup wspolnego ?? Czy nie powinni sie wtedy
    odczepic ew. szukac kontaktu z moim eks ??Sama juz nie wiem, co mam
    robic, jak ten piekarz co to rozdawal chleb biednym i zostal bankrutem
    ;(

    rosze o ew sugetie jak pokierowac sprawa. Przeciez nie jestem w stanie
    bez udzialu i dokumentow bedacych w posiadaniu eks meza rozjasnic
    watpliwosci gnebiocych US. Poza tym wyprowadzilam sie z jedna walizka a
    u meza zostaly wszelkie dokumenty.

    pozdrawiam

    Joanna