  • 1. Data: 2003-12-09 18:39:12
    Temat: Problem z Vat
    Od: Krystyna <w...@w...pl>

    Prowadzę książke przychodów i rozchodów. Otrzymałam z opóźnieniem faktury dotyczące
    kosztów z lipca i sierpnia. W m-cu październiku zaksięgowałam w książce przychodów i
    rozchodów w pozostałych kosztach razem z naliczonym podatkiem Vat w m-cu październiku
    w ewidencji zakupu. W/w faktury nie były odliczone w m-cu październiku. Czy
    prawidłowo zostały zaksięgowane.
    Dzięki za pomoc
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-12-09 22:09:13
    Temat: Re: Problem z Vat
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystyna" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadzę książke przychodów i rozchodów. Otrzymałam z opóźnieniem faktury
    dotyczące kosztów z lipca i sierpnia.
    Re : A kiedy je otrzymałaś ? Kluczową jest data otrzymania, a nie
    wystawienia. VAT odliczasz w m-cu otrzymania lub w następnym.

    W m-cu październiku zaksięgowałam w książce przychodów i rozchodów w
    pozostałych kosztach razem z naliczonym podatkiem Vat w m-cu październiku w
    ewidencji zakupu. W/w faktury nie były odliczone w m-cu październiku.
    Re : A z jakiej przyczyny ? Jesli opóźnione f-ry otrzymałaś we wrześniu -
    mogłaś VAT odliczyć we wrześniu lub w październiku. Jeśli w październiku -
    to w X lib w XI. Fakt, że VAT-u nie odliczyłaś z własnej woli nie upoważnia
    Cię do księgowania kosztów brutto.

    Czy prawidłowo zostały zaksięgowane.
    Re : Wydaje mi się, że błędnie z powodu j.w.

    AR

  • 3. Data: 2003-12-10 16:35:12
    Od: "Nemo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    podatkiem Vat w m-cu październiku w ewidencji zakupu. W/w faktury nie były
    odliczone w m-cu październiku. Czy prawidłowo zostały zaksięgowane.

    Tu należy również odpowiedzieć sobie jaka metoda jest przejęta do
    księgowania: kasowa czy memoriałowa. Jest to ważne. VAT możesz odliczyć w
    m-cu otrzymania lub następnym (faktury). Z postu można wnioskować, że
    możliwe jest popełnienie błędu. Zbyt mało danych aby stwierdzić czy wszystko
    jest o'k. Samo stwierdzenie: "otrzymałam z opóźnieniem" - tak naprawdę nic
    nie mówi.
    Pozdrawiam.