  • 1. Data: 2003-12-09 17:04:37
    Temat: odprowadzanie vatu z cła
    Od: w...@n...spamuj.powernet.pl (Gringo)

    witam!
    mam zamiar zalozyc wlasna dzialanosc gospodarcza, zorientowana na
    sprzedaz motocykli sprowadzanych z zagranicy, jak wiadomo do cla
    doliczany jest jeszcze podatek vat w wysokosci 22%. czy bedac vatowcem
    bede mogla sobie w jakis sposob odliczyc ten podatek?
    z gory dzieki za pomoc
    pozdrawiam
    Monika
    w...@o...pl

  • 2. Data: 2003-12-09 17:18:05
    Temat: Re: odprowadzanie vatu z cła
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-09 18:04, Gringo wrote:
> [...]
    > doliczany jest jeszcze podatek vat w wysokosci 22%. czy bedac vatowcem
    > bede mogla sobie w jakis sposob odliczyc ten podatek?

    Tak, jak "zwykły" VAT.
    Bolesne jest to, że w imporcie VAT płacisz od razu (bo nie dostaniesz
    towaru).
    Po wejściu do Unii będzie inaczej - tzn. VAT od transakcji
    wewnatrzunijnych każdy będzie naliczał sobie sam.
    Ponieważ "ci z góry" mają straszny ból, że nie dostaną kaski od razu,
    więc teraz siedzą i kombinuja, co tu zrobić - póki co, o ile wiem,
    jeszcze nie wykombinowali.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-12-10 00:00:44
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    A cy zamiast tej kaski z gory nie proponuja nam nasi moznowladcy tzw kaucji
    ? Cos slyszalem ze ma byc cos takiego jezeli bedzie sie handlowalo z krajami
    UE to trzeba bedzie wplacic wlasnie kaucje na poczet przyszlych oplat (tylko
    nie pamietam czy chodzi o clo czy VAT)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-10 07:44:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Marcin S. wrote:

    >+ A cy zamiast tej kaski z gory nie proponuja nam nasi moznowladcy
    >+ tzw kaucji ?

    Ostatnia wersja o jakiej czytałem przewiduje kaucję dla "nowych".
    [...]
    >+ nie pamietam czy chodzi o clo czy VAT)

    Przy dostawie wewnątrzwspólnotowej nie ma cła ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)