  • 1. Data: 2004-05-28 23:56:05
    Temat: Problem z vat`em przy wysyłkach
    Od: "Romek" <tomaas@[wytnijto]op.pl>

    JAk jest z vatem przy sprzedazy wysyłkowej?

    Założmy ze wysyłam towar za 100zł + 10,5zł wysyłka za
    pobraniem
    wyśle towar 29 dnia danego miesiaca i poczta da mi fakture na
    te usugłe za ten miesiac lecz pieniądze z pobrania wpłyna dopiero
    w nastepnym miesiącu .
    Jak to sie ma do US?

    Romek

  • 2. Data: 2004-05-30 01:09:40
    Temat: Re: Problem z vat`em przy wysyłkach
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Romek" <tomaas@[wytnijto]op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyśle towar 29 dnia danego miesiaca i poczta da mi fakture na
    > te usugłe za ten miesiac lecz pieniądze z pobrania wpłyna dopiero

    Żeby to był największy problem przy sprzedaży wysyłkowej... To, że koszt
    ponosisz w jednym miesiącu, a wpływy są w następnym to nic niezwykłego. Ale
    musisz ustalić, kiedy powstaje Twój obowiązek podatkowy: osobno dla podatku
    od osób fizycznych (o ile pamiętam w momencie WYDANIA towaru = nadania na
    poczcie) osobno dla vat-u (tu jest pewna dowolność, generalnie w momencie
    OTRZYMANIA zapłaty). I teraz pytanie: jaką stawkę zastosować do tych 10,50
    które bierze poczta za wysyłkę? Wydaje się, że zwolnioną (usługi poczty są
    zwolnione z vatu), ale to ma dalsze konsekwencje na prawo do odliczenia
    vatu. Zresztą czy może podlegac pod vat "przerzucenie kosztów przesyłki na
    odbiorcę"? Przecież nie jest to ani świadczenie usługi (Poczta świadczy
    usługę, a nie ja) ani tym bardziej sprzedaż towaru.
    Najciekawszy jest rzecz jasna koniec roku. Sprzedaż wysyłkowa to ostra jazda
    z górki bez trzymanki pod względem podatkowym.

    Pzdr,
    BaLab