    From: "Zenek" <zenek@localhost>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Problemy z rozpoczeciem DG [dlugie]
    Date: Sun, 30 Dec 2007 21:53:15 +0100

    Witam,
    DG rozpoczalem (na papierze) 1 wrzesnia 2007. Na zasadach ogólnych, KPiR,
    zwolnienie z VAT.
    Mniej wiecej w tamtym czasie mialem na tyle powazne problemy ze zdrowiem, ze
    pamietalem tylko aby wysylac przelewy do ZUS i z nimi problemów nie będzie.
    Nic nie sprzedawalem, bo co innego miałem na głowie. Teraz doszedlem jakos
    do siebie, przyszedl koniec roku i trzeba jakos działalność wyprostować...

    1. Mam własnego notebooka, kupionego 2 lata temu (jest faktura) którego
    zamierzałem używać w DG. Komputer nie ma systemu operacyjnego, którego
    mógłbym użyć w DG, bo nie mam do niego żadnego kwitu - Windowsa w pudełku
    dostałem jako prezent kilka lat temu. Mam też drukarkę, do której atrament
    jest dość kosztowny a na której nie drukuję zdjęć do prywatnego albumu.
    Co powinienem zrobić 1 września (albo dziś) aby notebook + drukarka stały
    się sprzętem "firmowym" i aby można było do kompa kupić system? Czy notebook
    z drukarką musi znaleźć się w ewidencji środków trwałych, czy wyposażenia
    (wartość kompa jakieś 2000, drukarka 100) - czytam o tych ŚT i im więcej
    czytam tym bardziej tego nie obejmuję :( Jakieś spisy z natury, oświadczenia
    o przekazaniu sprzętu???
    A może nie muszę go nigdzie ewidencjonować? Przeczuwam jednak, że niebawem
    padnie mi nagrywarka w tym laptoku, więc trzeba będzie komputer zanieść do
    serwisu, no i ten atrament :(
    Ale umówmy się, że aby było prościej, to notebook nie popsuje się przez
    najbliższe 3 lata i nie zamierzam nic odliczać w związku z nim.
    Atrament zamierzam wliczać w koszt prowadzenia DG.

    2. Kilka dni temu kupiłem na raty (faktura na mnie, nie na DG aby nie było
    jaj z uzyskaniem kredytu) telefon-palmtopa, który będzie używany w DG. Już
    dziś wiem, że będę chciał dokupić do niego dodatkową baterię, zarejestrować
    kartę pre-paid na DG, aby móc odliczyć wartość doładowań, itp. Czy
    mogę/muszę wciągnąć ten telefon-palmtop do ewidencji a jeśli tak, to której
    (patrz wyżej)?

    3. Od któregoś pięknego dnia stycznia 2008 zamierzam zostać VAT-owcem (jutro
    składam VAT-R), bo widzę, że bez tego się nie obejdzie. Piszę o tym, bo do
    końca stycznia jeszcze trochę czasu zostało i jeśli mam napotkać na kolejne
    problemy, które mnie wyprowadzą z równowagi, to...Za kilka miesięcy znów
    będę tu marudził ;)))

    Tak, za miesiąc czy dwa zamierzam przekazać obsługę podatkową komuś
    obeznanemu i biorącemu za to pieniądze ale dziś proszę o pomoc tutaj. Z góry
    dziękuję, pozdrawiam.

    Zi