  • 1. Data: 2003-07-01 11:37:07
    Temat: Procedura_windykacji należności
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    Poproszę o krótki opis co po kolei mam podpisaną fakturę, ale od grudnia nie
    otrzymałem wynagrodzenia, tłumaczą to w tej Firmie "trudną sytuacją
    materialną" :).
    Co po kolei mogę zrobić by ich zmusić do zapłaty, dziękuję za każdą pomoc.
    Pozdrawiam.
    P.S szukałem ale chyba słabo bo nie znalazłem, przepraszam :) Kwota na FV
    1000PLN.

    Nest_m

  • 2. Data: 2003-07-01 18:59:59
    Temat: Re: Procedura_windykacji należności
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Nest_m" <n...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam.
    > P.S szukałem ale chyba słabo bo nie znalazłem, przepraszam :) Kwota na FV

    Wezwanie do zapłaty w terminie 7 dni. Poleconym za zwrotnym pokwitowaniem
    odbioru. Po upływie terminu pozew do sądu grodzkiego na formularzu
    uproszczonym i w krótkim czasie (obecnie sezon urlopowy) powinieneś otrzymac
    nakaz zapłaty. Nastepnie jeżeli tamta strona nie wniesie sprzeciwu, nakaz
    należy uprawomocnic - wniosek o nadanie klauzuli wykonalności.
    Z tym nakazem z klauzulą ( to jet tytuł wykonawczy) składasz wniosek o
    egzekucje u komornika.
    I czekasz. I to by było na tyle.
    proste?!
    Pozdrawiam
    mec. michał

  • 3. Data: 2003-07-01 20:34:54
    Od: "E-zop" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Grupy" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > należy uprawomocnic - wniosek o nadanie klauzuli wykonalności.
    > Z tym nakazem z klauzulą ( to jet tytuł wykonawczy) składasz wniosek o

    "Krótki czas" to 2tyg, lub 2 mies.
    Zwykle tamta strona wnosi sprzeciw, a sąd, zamiast ( choćby pobieżnie ! )
    zbadać jego zasadność, przekazuje sprawę do "trybu zwykłego".
    Dostajesz powiadomienie i ..., ...., ...., czekasz, czekasz, czekasz...
    Po ok 2 mies dostajesz zawiadomienie o terminie pierwszej rozprawy, ( np.
    za 2 mies ) , na którą druga strona nie przybywa.
    Itd, itp.
    Gdy nazbierasz takich spraw kilka, nie będziesz miał pieniędzy na dalszą
    działalność i zgłaszasz upadłość.
    Będziesz miał nadzieję, że prowadzący upadłość syndyk, lub sędzia komisarz
    wyciśnie z Twoich dłużników pieniądze wraz z odsetkami i kosztami sądowymi,
    dzięki czemu mógłby spłacić Twoje długi, ale porzuć z góry tę nadzieję.
    Syndyk spienięży za 10% twój majątek, a windykację Twoich należności będzie
    maiał tam, gdzie mieli Ciebie Twoi dłużnicy.

    Ale, głowa do góry !
    W Unii nic nie będzie lepiej.

    E-zop

  • 4. Data: 2003-07-01 23:54:37
    Temat: Re[2]: Procedura_windykacji należności
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 1 lipca 2003 o godzinie (22:34:54) napisano:
    Ez> "Krótki czas" to 2tyg, lub 2 mies.

    Jeszcze niedawno bylo to co najmniej kilka miesiecy, wiec jest postep
    i to pozytywny.

    Ez> Zwykle tamta strona wnosi sprzeciw, a s?d, zamiast ( choćby pobieżnie ! )
    Ez> zbadać jego zasadno?ć, przekazuje sprawę do "trybu zwykłego".

    Jezeli strona wnosi sprzeciw, to znaczy, ze "cos jest na rzeczy".
    Gdybys byl w sytuacji odwrotnej - tzn. bylbys dluznikiem, ktory
    splacil jakos zobowiazanie, ale nie ma na to dokumentow, a zostal
    pozwany, to inaczej bys narzekal - ze nie uwzgledniono Twojego
    zasadnego przeciez sprzeciwu. Prawda jednak, ze i oszusci korzystaja z
    takiej mozliwosci, zeby przeciagnac sprawe. Ale co sie odwlecze, to
    nie uciecze...

> [...]
    Ez> Po ok 2 mies dostajesz zawiadomienie o terminie pierwszej rozprawy, ( np.
    Ez> za 2 mies ) , na któr? druga strona nie przybywa.

    Ale to chyba nie w tak prostej sprawie o zaplate o jakiej mowa.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 5. Data: 2003-07-01 23:55:17
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Najwazniejsze to miec podpisana przez upowazniona osobe fakture. Tak
    jest najprosciej.

    G> Wezwanie do zapłaty w terminie 7 dni.

    wKF: zwyczajowo 7 dni, ale moze byc dowolny inny.

    G> Poleconym za zwrotnym pokwitowaniem
    G> odbioru.

    Wystarczy polecony.

    G> Po upływie terminu pozew do s?du grodzkiego na formularzu
    G> uproszczonym i w krótkim czasie (obecnie sezon urlopowy) powiniene? otrzymac
    G> nakaz zapłaty.

    Zaleznie od miasta, w jakim skladasz. W sadzie, ktoremu "podlegam
    terytorialnie" jest to obecnie 1 miesiac.

    G> Nastepnie jeżeli tamta strona nie wniesie sprzeciwu,

    W ciagu 14 dni...

    Jednak wczesniej zostaniesz wezwany do wniesienia oplaty sadowej -
    mozesz probowac sie z niej zwolnic wnioskiem do sadu, ale to wydluza
    okres postepowania, a chyba rzadko jest skuteczne. Oplate mozesz tez
    wniesc na pozwie w znaczkach skarbowych - to wydatnie skraca czas
    rozpatrywania sprawy, bo sedzia nie czeka na informacje z
    sekretariatu, czy oplata juz wplynela. W uproszczonym postepowaniu
    oplata to przewaznie 2% wartosci sprawy (u Ciebie - 20 zl).

    Przed wniesieniem oplaty sadowej warto pojsc do dluznika i pokazac mu,
    ze sprawa sie juz toczy - i po zaplacie oplaty sadowej nie bedzie
    zmilowania. To przewaznie dziala :)

    G> nakaz
    G> należy uprawomocnic - wniosek o nadanie klauzuli wykonalno?ci.

    U mnie - jakies 2 tygodnie.

    G> Z tym nakazem z klauzul? ( to jet tytuł wykonawczy) składasz wniosek o
    G> egzekucje u komornika.

    A komornik zciaga z dluznika swoje koszty, Twoja kase, odsetki (jesli
    o nie wystapiles) oraz koszty sadowe i koszty zastepstwa procesowego
    (jesli jakies masz).

    G> I czekasz.

    Lub pomagasz komornikowi wskazujac: rachunki bankowe dluznika,
    samochody, nieruchomosci, itp.

    G> I to by było na tyle.

    W wielkim skrocie, bo zycie czesto odbiega od teorii.

    PS. Pamietaj o odsetkach.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 6. Data: 2003-07-02 09:13:01
    Temat: Re: Re[2]: Procedura_windykacji należności
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    Dziękuję Wszystkim za pomoc
    pozdrawiam

    Nest_m

  • 7. Data: 2003-07-02 09:24:41
    Temat: Re: Re[2]: Procedura_windykacji należno?ci
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    Na czyje nazwisko wystosować pismo o wezwanie zapłaty do szefa Firmy czy do
    osoby podpisującej na Fakturze jest pracownik, ale Firma jest to spółka
    z.o.o?
    Poproszę o odpowiedź

    Z góry dziękuję

    Nest_m

  • 8. Data: 2003-07-02 10:06:52
    Temat: Re: Procedura_windykacji należno?ci
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Nest_m napisał:
    > Na czyje nazwisko wystosować pismo o wezwanie zapłaty do szefa Firmy czy do
    > osoby podpisującej na Fakturze jest pracownik, ale Firma jest to spółka
    > z.o.o?

    Ponieważ dłużnikiem jest spółka, to do zarządu spółki.
    Często jednak pisma kieruje sie po prostu do spółki jako osoby - wszak
    ma ona osobowośc prawna i to spółka jest przedsiębiorcą, ona zaciąga
    zobowiązania, a tylko działa za pośrednictwem swoich organów: zarządu,
    zgromadzenia wspólników, rady nadzroczej itp itd.

    Na pewno nie do pracownika - on nie odpowiada za jej długi chyba że jest
    członkiem zarządu, a i to nie tak od razu.
    A co to jest "szef firmy" w sp. z o.o.??

    > Poproszę o odpowiedź

    Dlaczego zawsze ma wrażenie że taka forma kończenia postu to wyraz
    żądania, a nie prośby?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-07-02 10:19:26
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
    > A co to jest "szef firmy" w sp. z o.o.??

    > Dlaczego zawsze ma wrażenie że taka forma kończenia postu to wyraz

    Bardzo dziękuję za pomoc :)
    Co do uwagi to zawsze z góry dziękuję i nie bulwersuje mnie fakt braku
    odpowiedzi, bo czasem tak jest a za uprzejmość się dziękuje a o nią
    prosi.

    Dziękuję jeszcze raz, pozdrawiam

    Nest_m