    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: Procedura_windykacji należności
    Date: 2 Jul 2003 01:55:17 +0200

    Witam.

    Najwazniejsze to miec podpisana przez upowazniona osobe fakture. Tak
    jest najprosciej.

    G> Wezwanie do zapłaty w terminie 7 dni.

    wKF: zwyczajowo 7 dni, ale moze byc dowolny inny.

    G> Poleconym za zwrotnym pokwitowaniem
    G> odbioru.

    Wystarczy polecony.

    G> Po upływie terminu pozew do s?du grodzkiego na formularzu
    G> uproszczonym i w krótkim czasie (obecnie sezon urlopowy) powiniene? otrzymac
    G> nakaz zapłaty.

    Zaleznie od miasta, w jakim skladasz. W sadzie, ktoremu "podlegam
    terytorialnie" jest to obecnie 1 miesiac.

    G> Nastepnie jeżeli tamta strona nie wniesie sprzeciwu,

    W ciagu 14 dni...

    Jednak wczesniej zostaniesz wezwany do wniesienia oplaty sadowej -
    mozesz probowac sie z niej zwolnic wnioskiem do sadu, ale to wydluza
    okres postepowania, a chyba rzadko jest skuteczne. Oplate mozesz tez
    wniesc na pozwie w znaczkach skarbowych - to wydatnie skraca czas
    rozpatrywania sprawy, bo sedzia nie czeka na informacje z
    sekretariatu, czy oplata juz wplynela. W uproszczonym postepowaniu
    oplata to przewaznie 2% wartosci sprawy (u Ciebie - 20 zl).

    Przed wniesieniem oplaty sadowej warto pojsc do dluznika i pokazac mu,
    ze sprawa sie juz toczy - i po zaplacie oplaty sadowej nie bedzie
    zmilowania. To przewaznie dziala :)

    G> nakaz
    G> należy uprawomocnic - wniosek o nadanie klauzuli wykonalno?ci.

    U mnie - jakies 2 tygodnie.

    G> Z tym nakazem z klauzul? ( to jet tytuł wykonawczy) składasz wniosek o
    G> egzekucje u komornika.

    A komornik zciaga z dluznika swoje koszty, Twoja kase, odsetki (jesli
    o nie wystapiles) oraz koszty sadowe i koszty zastepstwa procesowego
    (jesli jakies masz).

    G> I czekasz.

    Lub pomagasz komornikowi wskazujac: rachunki bankowe dluznika,
    samochody, nieruchomosci, itp.

    G> I to by było na tyle.

    W wielkim skrocie, bo zycie czesto odbiega od teorii.

    PS. Pamietaj o odsetkach.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl