  • 1. Data: 2003-02-03 22:17:32
    Temat: Program komputerowy napisany przez studenta do swojej firmy !
    Od: "Ibiza" <i...@o...pl>

    Jezeli napisze mi program komputerowy student nie majacy zadnej dzialanosci
    gospodarczej, to jak mozna go zalegalizowac, badz tez jak mozna go legalnie
    i prawnie uzywac ?
    Czy wystarczy, ze w programie bedzie adnotacja, ze program jest w pelni
    darmowy, czy wystarczy ew. umowa miedzy moja firma a nim ?
    Prosze o podpowiedz !

  • 2. Data: 2003-02-03 22:32:15
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Ibiza -----###
> [...]
    > Czy wystarczy, ze w programie bedzie adnotacja, ze program jest w pelni
    > darmowy, czy wystarczy ew. umowa miedzy moja firma a nim ?

    jak napisze za darmo to darmowy, jak nie to można spisać umowę o dzieło
    zawierającą odpowiednią licencję lub inne paragrafy na temat użytkowania.
    a jak student jest pracownikiem etatowym i napisze w ramach obowiązków
    wynikających ze stosunku pracy to prawa autorskie ma Twoja firma...

    ale może się mylę?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-03 22:41:19
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
> [...]
    > a jak student jest pracownikiem etatowym i napisze w ramach obowiązków
    > wynikających ze stosunku pracy to prawa autorskie ma Twoja firma...

    Jak darmowy to co z vatem od takiego (pqmiętam że taki problem chyba się na grupie
    pojawił)
    A w kwesti praw autorskich to co z ich niezbywalnością, zgadzam się że prawa
    materialne ma w opisanym przypadku firma.

    Sark

  • 4. Data: 2003-02-04 01:03:39
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Sark -----###
> [...]
    > A w kwesti praw autorskich to co z ich niezbywalnością, zgadzam się że prawa
    materialne ma w opisanym przypadku firma.

    niedawno (wczoraj? przedwczoraj?) czytałem chyba na grupie pl.soc.prawo
    że tego problemu VATu już nie ma... ale osobiście nie mam zdania...

  • 5. Data: 2003-02-05 06:49:23
    Od: "Ibiza" <i...@o...pl>

> [...]
    > a jak student jest pracownikiem etatowym i napisze w ramach obowiązków
    > wynikających ze stosunku pracy to prawa autorskie ma Twoja firma...

    Jezeli umiesci informacje z programie np . : PEŁNA,DARMOWA WERSJA PROGRAMU
    XXX, to wystarczy, czy musi byc to sporzadzone na pismie ?

  • 6. Data: 2003-02-05 20:50:08
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Ibiza -----###
    > Jezeli umiesci informacje z programie np . : PEŁNA,DARMOWA WERSJA PROGRAMU
    > XXX, to wystarczy, czy musi byc to sporzadzone na pismie ?

    lepiej (bezpieczniej, spokojniej, bardziej neutralnie...) jeśli da na
    piśmie.
    a jeszcze lepiej jeśli weźmie za to kasę (z darmowymi programami bywały
    problemy) - zwłaszcza jeśli program był robiony na potrzeby jednej
    konkretnej firmy to nie powinno być problemów - umowa o dzieło na jakąś
    dogodną dla obu stron kwotę...

  • 7. Data: 2003-02-07 03:42:10
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b1rte3$rcv$1@news.onet.pl>, hADeSik wrote:
    > a jeszcze lepiej je?li we 1/4 mie za to kas? (z darmowymi programami bywa?y
    > problemy) - zw?aszcza je?li program by? robiony na potrzeby jednej

    Chwila - darmowosc programu i wynagrodzenie za jego napisanie to dwie
    rozne rzeczy. Program moze byc darmowy a za jego napisane moze byc
    zaplacone wynagrodzenie. I odwrotnie tez.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl