  • 1. Data: 2003-02-04 07:45:40
    Temat: Jak płacić ZUS od umowy zlecenia i działalności...
    Od: "Marsjusz" <m...@w...pl>

    Witam grupę.
    Mam taki problem ::

    prowadzę działalność gospodarczą (KPiR) i chcę wykonywać pracę na umowę
    zlecenie.
    Zakres prac na umowę zlecenie nie zawiera się w zakresie prowadzenia
    działalnośc tzn.
    pozarolnicza działalnośc - usługi informatyczne
    umowa zlecenia - sprzątanie biura ( kwota umowy do 140 zł/m-c )

    i teraz :
    1. jak płacić ZUS , jak wyliczyć składki ?
    doczytałem, że jeżeli zakres prac na umowę zlecenie nie zawiera się w
    zakresie prowadzenia działalnośc to płatnik ma możliwość wyboru z której
    formy chce skorzystać ( czy płacić od działalnośći czy odumowy zlecenia ) +
    dobrowolne składki z drugiej.
    2. jakie deklaracje ZUS ( kto i jak musi mnie zgłosić w ZUS )

    Wiem też, że zaliczka na podatek od umowy zlecenia to ryczałt 20% ( jeżeli
    kwota nie przekracza 143 zł ). Ale czy wystawiam rachunek, czy faVAT ??

    Pozdr.
    Mariusz C.