  • 1. Data: 2013-03-07 10:26:46
    Temat: jak rzad grabi firmy
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    kazal placic vat od pro forma a potem DODATKOWO od faktur do tych proform

    Przedsiębiorcy mają problem, bowiem urzędy skarbowe zaczęły traktować
    faktury pro forma, wystawiane jako wezwanie kontrahenta do zapłaty, jak
    zwykłe faktury. Każą płacić wykazany w nich VAT, a potem upominają się o
    ten sam podatek po raz drugi.

    http://podatki.onet.pl/chaos-po-zmianach-w-vat,19923
    ,5438409,1,prasa-detal

    w czasie dziury budzetowej to przeciez oczywiste! plac dwa razy!

    zen.aspx

  • 2. Data: 2013-03-07 11:33:41
    Temat: Re: jak rzad grabi firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Mar 2013, hiki kileri animali sori wrote:

> [...]
    > pro forma, wystawiane jako wezwanie kontrahenta do zapłaty, jak zwykłe
    > faktury. Każą płacić wykazany w nich VAT, a potem upominają się o ten sam

    Sprawa proform już występowała w przeszłości, chodziło o przypadki
    w których ktoś zastosował określenie "f-ra proforma VAT" albo
    podobnie.
    Prawdę mówiąc, na stronie nie widać uzasadnienia z której treści
    przepisu konkretnie to wynika - ktoś czytał artykuł w GP?

    > w czasie dziury budzetowej to przeciez oczywiste!

    Problemem samoistnym jest nacisk na "papier" położony w art.108

    Przyjęcie, iż USy te sprawy powygrywają (powiedzmy że na razie
    nie wiem dlaczego miałyby wygrać), poskutkuje koniecznością
    "cofnięcia" odliczenia VAT z wszystkich f-r do których były
    proformy (art.88.3a.3 ustawy o VAT)

    > plac dwa razy!

    Trzy razy :P (skoro podatek jest "nieodliczalny")

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-03-07 11:35:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Prawdę mówiąc, na stronie nie widać uzasadnienia z której treści
    > przepisu konkretnie to wynika - ktoś czytał artykuł w GP?

    Może chodzi o ostatnie "uproszczenia w formie Faktur VAT" i nagle
    "Faktura Pro forma" spełnia warunki Faktury VAT?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-03-07 11:38:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > "cofnięcia" odliczenia VAT z wszystkich f-r do których były
    > proformy (art.88.3a.3 ustawy o VAT)

    > Trzy razy :P (skoro podatek jest "nieodliczalny")

    tylko ja nei mogę zrozumieć dlaczego ludzie pracujący w Administracji
    zajmuja sie jakby byli włądzami okupacyjnymi w jakimś bantustanie któych
    celem jest eksploatacja tubylców.

    Grama zdrowego rozsądku, grama zastanowienia nad sensem i logiką. Tępe
    żołdackie myślenie, tak myślący ludzie w 3 Rzeszy mordowali żydów.

  • 5. Data: 2013-03-07 12:06:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Sprawa proform już występowała w przeszłości, chodziło o przypadki
    > w których ktoś zastosował określenie "f-ra proforma VAT" albo
    > podobnie.

    No ale wtedy wystarczyło nie mieć słówka VAT i już.
    A teraz wg tego:

    http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/1501-nota-ob
    ciazeniowa-i-faktura-proforma-zmiany-2013-8987/

    wychodzi na to, że jak przypadkiem przekażesz klientowi wszystkie
    informacje, które typowo się znajdują na fakturze, to już wystawiłeś
    fakturę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2013-03-07 12:56:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    >
    > wychodzi na to, że jak przypadkiem przekażesz klientowi wszystkie
    > informacje, które typowo się znajdują na fakturze, to już wystawiłeś

    Kurwa przepraszam bardzo ale ja tego nie rozumiem, to jest kurwa jakaś
    sofistyka.

    Kogoś kompletnie pojebało.

  • 7. Data: 2013-03-07 12:56:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Może chodzi o ostatnie "uproszczenia w formie Faktur VAT" i nagle
    > "Faktura Pro forma" spełnia warunki Faktury VAT?

    Tylko pojawia sie pytanie jaki ma cel to działanie...

  • 8. Data: 2013-03-07 13:36:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.03.2013 12:56, Marek Dyjor pisze:

    ciazeniowa-i-faktura-proforma-zmiany-2013-8987/

    > Kurwa przepraszam bardzo ale ja tego nie rozumiem, to jest kurwa jakaś
    > sofistyka.
    >
    > Kogoś kompletnie pojebało.

    A co powiesz na to?

    http://wyborcza.biz/Firma/1,101618,13517330,Podatnic
    y_nie_zaplaca_podatku_od_sluzbowego_komputera.html

    Co prawda MF się odcięło, ale ile musiał zaćpać sędzia, żeby taki wyrok dać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2013-03-07 13:37:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-07 12:56, Marek Dyjor wrote:

    > Tylko pojawia sie pytanie jaki ma cel to działanie...

    IMHO taki sam jak zawsze: chcieli dobrze a wyszło jak zwykle.

    BTW, kto komu każe wystawiać fakturę pro-forma?

    Należy wystawiać "informacje o wysokości zapłaty za towar/usługę/etc",
    najlepiej bez numeru, a może nawet i bez daty i problem automagicznie
    zniknie.

    Byleby tylko nie przyszło do głowy jakiemuś inteligentnemu inaczej karać
    wtedy za wystawianie FV bez wymaganego kompletu danych ;-)

    Natomiast wypada się zgodzić z faktem, że zmuszanie przedsiębiorców do
    kombinowania z powodu IMHO debilnego prawa wymyślanego przez "miszczów
    biznesu" z Wiejskiej jest irytujące.

    Piotrek

  • 10. Data: 2013-03-07 13:41:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.03.2013 13:37, Piotrek pisze:
    > BTW, kto komu każe wystawiać fakturę pro-forma?

    Praktyka życiowa. Sporo, zwłaszcza dużych firm, chce mieć podkładkę pod
    zapłatę, to raz. A dwa chcą mieć wyobrażenie, jak będzie wyglądała
    później faktura.

    > Należy wystawiać "informacje o wysokości zapłaty za towar/usługę/etc",
    > najlepiej bez numeru, a może nawet i bez daty i problem automagicznie
    > zniknie.

    No ale jak masz większą firmę, to bez numerowania może być dużo gorzej.
    Klient na brak daty też może zareagować negatywnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek