    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 11 Mar 2013 20:31:01 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Projekt poprawek VAT- odpowiedzialność kupującego

    On Mon, 11 Mar 2013, Dominik & Co wrote:

    > Czytaliście?
    > http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=1207

    > Chyba nie było, a jeśli mi umknęło- proszę nie bić.
    >
    > W skrócie: projektowany bandytyzm prawny zakłada
    > współodpowiedzialność _kupującego_ za nie odprowadzony
    > przez sprzedawcę VAT.

    "To już było".
    Tak szczęśliwie się składało, że obejmowało również nabycie
    "składników przedsiębiorstwa", i wszystkich chojrakom od tezy
    jak to dobrze dokopać kombinatorom (znaczy kupującym)
    aby pilnowali czy papiery u sprzedawcy pokrywają się z realiami
    (te papiery, do których dostępu nie ma, bo to tajemnica firmowa),
    zamykało usta pytanie, czy ich zachwyca pomysł że kiedy kupią
    używane auto to po kilku latach może przyjść US i zażądać podatku :>
    Tak, byli tacy, którym taka konstrukcja się podobała - i pisali
    na grupach :> (to już chyba kilkanaście lat od nowelizacji
    Ordynacji znoszącej ten przepis upłynęło).
    Nie VAT i nie wprost podatek (a długi skarbowe), ale efekt
    z grubsza zbliżony (tylko skala mniejsza niż to co wyżej).

    Głupota ludzka nie ma granic - a działa to tym bardziej,
    im bardziej coś co robi dana osoba jest oderwane od konieczności
    "sprzedania swojej pracy".
    Widocznie minister jest BARDZO oderwany.

    Kolejny "wdrażacz VAT" (po profesorze Modzelewskim) który potem
    będzie w prasie się zdumiewał "o ja cię @$#@@%#, to skarbówki
    LITERALNIE te przepisy stosują?"

    pzdr, Gotfryd