  • 1. Data: 2002-05-13 14:10:50
    Temat: Prośba
    Od: "Mac" <k...@p...onet.pl>

    Słyszałem kiedyś w telewizji o rządowym programie zajmującym się wspieraniem
    małych firm. Jeżeli ktoś coś o tym wie prosze o pomoc .
    Albo po prostu prosze o informacje co trzeba mieć zeby założyć firme
    co należy do obowiązków , jakie wymogi , jak z kasą fiskalną itp
    nic sie na tym nie znam , każda informacja jest ważna

    Dięki.
    Mac

  • 2. Data: 2002-05-13 20:57:58
    Temat: Re: Prośba
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Mac" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Słyszałem kiedyś w telewizji o rządowym programie zajmującym się
    wspieraniem
    > małych firm. Jeżeli ktoś coś o tym wie prosze o pomoc .

    Nic nie slyszalem, ale jezleli takie deklaracje byly, to najbardziej
    prawdopodobnym dalszym ciagiem jest pozostawanie ich wylacznie w sferze
    deklaracji i papierowej rzeczywistosci.

    > Albo po prostu prosze o informacje co trzeba mieć zeby założyć firme
    > co należy do obowiązków , jakie wymogi , jak z kasą fiskalną itp
    > nic sie na tym nie znam , każda informacja jest ważna

    Pierwsze, co musisz miec, to pomysl. Drugie - musisz wiedziec o swoim
    pomysle i o konkurencji wszystko. Reszte znajdziesz w Sieci i dowiesz sie z
    rzeczywistosci.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-05-14 07:00:18
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Pierwsze, co musisz miec, to pomysl. Drugie - musisz wiedziec o swoim
    > pomysle i o konkurencji wszystko. Reszte znajdziesz w Sieci i dowiesz sie
    > rzeczywistosci.

    Trzecie - dojścia, inaczej plecy

  • 4. Data: 2002-05-14 09:43:55
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Trzecie - dojścia, inaczej plecy

    Niekonieczne. Chyba, ze zamierzasz handowac na szczeblu ministerialnym.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 5. Data: 2002-05-14 13:20:41
    Od: "Manero" <t...@p...onet.pl>

    Yo, bartel stołkami :-)))

    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:abr0nc$fnu$3@news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2002-05-14 20:26:47
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    No więc w skrócie:
    - jak juz wiesz co ma robic firma to rejestrujesz działalność w Urzędzie
    Miasta. (Wpis do Ewidencji Dział. Gospodarczej). Jakąś nazwę firmy dobrze
    jest mieć. Zarejestruj firmę najlepiej na osobę bliską która pracuje na
    umowę o pracę (jak masz do niej zaufanie i się zgadza).Nie będziesz płacił
    wtedy ZUSu.
    - Zgłaszasz działalność w ZUSie,
    - w Urzędzie Statystycznym. Dostajesz REGON
    - w Urzędzie Skarbowym (musisz wybrać formę opodatkowania-nie wiem jaka
    działalność to ciężko doradzić, wybrać zwolnienie z VAT lub VAT, zgłosic
    miejsce przechowywania dokumentów),
    - Musisz mieć rachunek bankowy na firmę. Pieczątkę.
    - KAsa fiskalna Cię obowiązauje jeżeli przekroczysz obrót 20000zł.
    - Dokumentacje prowadzisz od momentu zgłoszenia działalności niezależnie czy
    sprzedajesz coś czy nie.
    - ZUS płacisz też od tego momentu, chyba że zrobiłeś jak wyżej. Wtedy
    płacisz tylko zdrowotne, obecnie 100zł.

    to na razie tyle
    WS

    Użytkownik Mac <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abohh3$eai$...@n...tpi.pl...

  • 7. Data: 2002-05-14 20:31:26
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    A jeśli chodzi o ten program to na razie są projekty. Co z tego wyjdzie to
    nie wiadomo, ale raczej chodzi o szum dla publiczki niż naprawdę coś
    konkretnego. Np. Belka chciał uprościć to rejestrowanie DG ale co z tego
    wyjdzie?
    Zapomnij na razie o temacie.

  • 8. Data: 2002-05-15 06:28:38
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Manero" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Yo, bartel stołkami :-)))

    Byle tylko mialy zabezpieczenie przed naglym spadnieciem.
    :o)

    Pzdr.

    Marcin/.Barman