    From: "abc" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Prośba, głównie do Gotfryd'a.
    Date: Mon, 8 Nov 2004 07:25:20 +0000 (UTC)

    Witam,

    Prośba, głównie do Gotfryd'a (rekomendowano Ciebie z grupy pl.soc.prawo):

    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?
    group=pl.soc.prawo&tid=1078964&pid=1079195

    Mój problem dot. interpretacji Umowy z Developerem. Otóż dostałem nowy aneks
    do umowy w którym jest napisane, że muszę zapłacić Vat za grunt pod
    mieszkanie. Kiedy kupowałem grunt stawka Vat była zerowa, teraz po 1. maja
    wynosi odpowiednio 7% dla mieszkań i 22% dla komórek lokatorskich, garaży
    itp.

    Co do poniższego cytatu z umowy:
    - umowa z developerem nadal mnie obowiązuje &#8211; do uzyskania aktu
    notarialnego, tu nie mam wątpliwości
    - mieszkanie dostaję za jakiś miesiąc,
    - za grunt płaciłem jeszcze w 2003 r. ze stawką Vat zero,
    - §6 pkt 1 to część umowy gdzie są wyszczególnione ceny,
    - cytat przedstawia zapis, na podstawie, którego muszę zapłacić Vat:

    &#8222;W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawnych lub stawek
    podatku od towarów i usług dotyczących sprzedaży mieszkań, w trakcie
    obowiązywania umowy strony postanawiają, iż wstępna cena określona w §6 pkt 1
    ulegnie zmianie proporcjonalnie do skutków przepisów i stawek. Na tę
    okoliczność zostanie spisany aneks do Umowy.&#8221;

    Moje pytanie brzmi: gdzie tam jest cokolwiek wspomniane o gruncie??? Czytamy
    tylko, że dot. mieszkań, a nie np. mieszkań i gruntów, czy lokali i gruntów
    itp.
    Jak to interpretować? Mam ten vat zapłacić? Kto ma racje?

    Z góry dziękuję.
    abc