  • 1. Data: 2005-01-25 08:24:42
    Temat: Prośba o Informacj
    Od: "Krzys1972" <k...@i...pl>

    Witam,

    Zameldowanie stałe mam w lubuskim i tam podlegam pod US. Jednak od 7 lat
    mieszkam w woj pomorskim i tu chce prowadzić działalność.
    Czyli wygląda to tak:

    Rejestruje działalność z woj lubuskim ram gdzie zameldowanie jednak miejsce
    wykonywania i zakład główny to woj pomorskie.

    I teraz z tego co wiem to podatek bede musial placic w jednym woj. a vat w
    drugim.

    Jednak jak kiedys bylem w US w lubuskim i sobie gadalem z babką powiedziała
    mi iż wystarczy abym złożył jakiś PIT do US w pomorskim ze chce u nich
    wszystko rozliczac a oni juz sami sie dogadaja z moim wlasciwym US w
    lubuskim.

    Prosze mi poiedziec czy to faktycznie mozliwe i co to za PIT ??

    KRzysiek

  • 2. Data: 2005-01-25 12:10:06
    Temat: Re: Prośba o Informacj
    Od: "Marcin Marczewski" <m...@l...com.pl>

    Mozesz placic i VAT i cala reszte w miejscu zamieszkania.
    Placic w pomorskim mozesz tzlko wtedy kiedz masz tam oficjalnie
    zarejestrowana filie firmy lub siedzibe.

    Jak masz jakies pytania jszcze to na maila.
    Pzdr.
    MM

  • 3. Data: 2005-01-25 12:15:42
    Od: "Krzys1972" <k...@i...pl>

    > Mozesz placic i VAT i cala reszte w miejscu zamieszkania.
    > Placic w pomorskim mozesz tzlko wtedy kiedz masz tam oficjalnie
    > zarejestrowana filie firmy lub siedzibe.

    Chodzi o to iz ja nie mieszkam w miejscu zameldowania (lubuskie) od ponad 7
    lat. A w nowym miejscu zamiaszkania nie mam zameldowania. Dzialalnosc
    wykonywac bede w pomorskim i w pomorskim chce sie ze wszystkiego rozliczac.
    Nie mam zamiaru rozliczac czegos tam w lubuskim i w razie wezwan osobistych
    do US jechac po 500KM

  • 4. Data: 2005-01-25 12:42:51
    Od: "Marcin Marczewski" <m...@l...com.pl>

    Ja mam taka sama sytuacje i od 5 lat US mnie nigdy nie wzywał a jak chciał
    pogadac do dzwoniłem i powiedziałem że będe dzień przed najbliższymi
    świętami i nie było nigdy problemu.
    To juz chyba nie te czasy.
    Poza tym, jesli chcesz sie rozliczać w Pomorskim to tak jak napisałem,
    musisz mieć tam oficjalnie zarejestrowane np Biuro Handlowe, wiąże się tą z
    oficjalną umową wynajmu danego kolalu, opłatamii tak dalej.
    Przerobiłem to szystko i doszedłem do wniosku ze lepiej pozostać z
    rozliczeniami w miejscu zameldowania a nie zamieszkania.
    Sytuacja ma się inaczej gdy masz oficjalny tymczasowy meldunek w Pomorskim
    lub pragniesz wynająć tam lokal na działalność gospodaczą wtedy oczywiscie
    mozesz rozliczac sie w Pomorskim ale tak jak napisałem, ja i wilu moich
    znajomych ktorzy działaja i mieszkają gdzie indziej niż są zameldowani
    preferują taką formę o ktorej pisze.

  • 5. Data: 2005-01-25 14:56:43
    Temat: Re: Pro?ba o Informacj
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Krzys1972 napisał:
    > Witam,
    >
    > Zameldowanie stałe mam w lubuskim i tam podlegam pod US. Jednak od 7 lat
    > mieszkam w woj pomorskim

    Z tego wynika, że od 7 lat rozliczasz się w niewłaściwym US. Podatek
    dochodowy płaci się w Polsce wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.

    NIP nazywa się NIP3 dla nieprowadzących działalności a NIP1 dla
    prowadzących.

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837