  • 1. Data: 2005-01-24 20:09:10
    Temat: Pozyczka - zwolniona z PCC? HELP
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    osoba fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci, niezwiazana ze spolka z o.o.
    pozycza tej spolce na rok znaczna kwote w gotowce na uregulowanie biezacych
    zobowiazan i dalsze funkcjonowanie, na zasadzie umowy pozyczki z nia
    spisanej (z odsetkami ustawowymi, wyplata raz w roku, przy koncu umowy). W
    umowie pozyczki jest sprecyzowane, ze pozyczka zostaje w calosci
    przeznaczona na prowadzenie biezacej dzialalnosci gospodarczej.

    Czy taka pozyczka jest zwolniona z podatku PCC na podstawie art.9 pkt 10
    lit. g ? Zadna ze stron nie jest zwolniona podmiotowo z tego podatku, ani
    nic z tych rzeczy. Przegladalem dzis dodatek do Rzeczpospolitej Dobra Firma
    i przy zwolnieniach z PCC nie zauwazylem takiej omawianej opcji posrod
    calego szeregu zwolnien. A w ustawie nadal stoi, IMHO to bardzo ladny
    przepis jest ;)

    Prosze o pomoc, bo sie juz schizuje z byle powodu, wizyta smutnych pan lada
    dzien :(

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 2. Data: 2005-01-24 20:37:55
    Temat: Re: Pozyczka - zwolniona z PCC? HELP
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i przy zwolnieniach z PCC nie zauwazylem takiej omawianej opcji posrod
    > calego szeregu zwolnien. A w ustawie nadal stoi, IMHO to bardzo ladny

    jeżeli w ciągu 12 miesięcy kasa zostanie wydatkowana na prowadzenie dziłalności
    gopodarczej to podatek nie należy się (nie składa się deklaracji PCC-1), a z kolei
    co to jest prowadzenie działalności gopodarczej należy popatrzeć w ustawie o
    swobodzie rpowadzenia działalności gospodarczej (czy jakoś tak ???) hmmm
    przerabiałem jakiś czas temu i nic mądrzejszego nie wymyśliłem ;-(
    chętnie wysłucham innych pomysłów...

  • 3. Data: 2005-01-24 20:41:07
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

  • 4. Data: 2005-01-24 20:57:37
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    PCC-1), a z kolei co to jest prowadzenie działalności gopodarczej należy
    popatrzeć w ustawie o swobodzie rpowadzenia działalności gospodarczej

    Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
    Art. 2. Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza,
    budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie
    kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób
    zorganizowany i ciągły.

    :) Bardzo szerokie pojecie :)

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 5. Data: 2005-01-25 06:38:25
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Plissken <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie
    > kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób

    heh, dokładnie ;-)
    no, ale np spłata jakiegoś kredytu itp. juz do tego IMHO nie wchodzi...

  • 6. Data: 2005-01-25 19:59:01
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > heh, dokładnie ;-)
    > no, ale np spłata jakiegoś kredytu itp. juz do tego IMHO nie wchodzi...

    No chyba, ze podmiot wykaże ze przedmiotem jego działalnosci gospodarczej
    jest splacanie kredytow ;)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 7. Data: 2005-01-25 20:06:56
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net> napisał w
    wiadomości

    > No chyba, ze podmiot wykaże ze przedmiotem jego działalnosci gospodarczej
    > jest splacanie kredytow ;)

    hehehe, dobre :-), ale swoją drogą to raczej wszelka działalność inwestycyjna, lokaty
    kapitału, byłyby wyłaczone z tego zwolnienia, temat mnie bardzo interesuje i może by
    się jeszcze jakiś chętny do dyskusji znalazł...

  • 8. Data: 2005-01-25 20:58:21
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Slayer" <a...@o...pl> wrote in message
    > hehehe, dobre :-), ale swoją drogą to raczej wszelka działalność
    inwestycyjna, lokaty kapitału, byłyby wyłaczone z tego zwolnienia,

    Dzialalnosc inwestycyjna w postaci np. budowy nowej hali produkcyjnej z
    pewnoscia nie bedzie wylaczone z tego zwolnienia.

    > temat mnie bardzo interesuje i może by się jeszcze jakiś chętny do
    dyskusji znalazł...

    A czemu Cie interesuje?
    Problem w tym zwolnieniu polega na tym, ze trudno jest bezsprzecznie
    udowodnic, ze te srodki zostaly przeznaczone na dzialalnosc gospodarcza. Czy
    wystarczy zapis w umowie pozyczki?
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856