  • 1. Data: 2005-01-25 06:19:11
    Temat: ST <3,5000 PLN jednorazowo?
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    Witam,

    czy samochod (126p) o wartosci 450zl, przy wpisywaniu do EST
    mozna rozliczyc jednorazowo? Czy trzeba rozbic na 30% rocznie
    i amortyzowac po pare zl miesiecznie?

    I jak wpisac np opony (zimowe). Czy one zwiekszaja wartosc ST?
    Czy takie rzeczy mozna po prostu jednorazowo (wiadomo, ze cena
    opon - regenerowanych nie bedzie wysoka).

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2005-01-25 13:11:57
    Temat: Re: ST <3,5000 PLN jednorazowo?
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl>

    > czy samochod (126p) o wartosci 450zl, przy wpisywaniu do EST
    > mozna rozliczyc jednorazowo?

    Można. Można zamortyzować jednorazowo i na podstawie wpisu do EŚT
    dokonać wpisu do PKPIR.

    > Czy trzeba rozbic na 30% rocznie
    > i amortyzowac po pare zl miesiecznie?

    Nie trzeba ale jak chcesz to możesz. Masz wybór;)

    > I jak wpisac np opony (zimowe). Czy one zwiekszaja wartosc ST?

    Art. 22g. [Wartość początkowa środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych] 1. Za wartość początkową środków trwałych
    oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18,
    uważa się:
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość
    początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15,
    powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa
    cena nabycia przekracza 3500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone,
    gdy suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę,
    rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym
    przekracza 3500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w
    stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania,
    mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą,
    jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych
    i kosztami ich eksploatacji.

    --
    Pozdrowienia,
    charlie_partana mailto:c...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2005-01-25 14:01:29
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005 14:11:57 +0100, charlie_partana wrote:

> [...]

    > rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym
    > przekracza 3500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w

    Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz:)

    Czyli wyglada na to (tak jak sadzielem do tej pory) ze takie drobiazgi
    nie beda problemem i mozna spokojnie jednorazowo wpisac do KPiR i
    Zakupow VAT:)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 4. Data: 2005-01-25 14:21:55
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    W koszty jednorazowo w momencie przekazania do używania możesz dać wszystko,
    nawet o wartości ponad 3500 PLN, ale nie możesz tego używać ponad rok bez
    konsekwencji.

    pozdrawiam
    marek

  • 5. Data: 2005-01-26 06:31:53
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On 25 Jan 2005 15:21:55 +0100, marek wrote:

    > W koszty jednorazowo w momencie przekazania do używania możesz dać wszystko,
    > nawet o wartości ponad 3500 PLN, ale nie możesz tego używać ponad rok bez
    > konsekwencji.

    Nie rozumiem. Jak nie moge, skoro bedzie w EST?
    Z zalozenia srodek trwaly ma sluzyc ponad rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 6. Data: 2005-01-26 09:04:59
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    > Nie rozumiem. Jak nie moge, skoro bedzie w EST?
    > Z zalozenia srodek trwaly ma sluzyc ponad rok.

    patrz art 16e uopdop

    pozdrawiam
    marek

  • 7. Data: 2005-01-26 09:22:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, Janusz wrote:

> [...]
    >+ > konsekwencji.
    >+
    >+ Nie rozumiem. Jak nie moge, skoro bedzie w EST?

    Jak "w koszty jednorazowo" to NIE jest to "wpis do EST".
    Po "wpisie" do KUP idzie wartość amortyzacji (a nie koszt nabycia !).

    Marek opisuje przypadek kiedy kupujemy notebooka za 8500 zł i *dajemy
    go w koszty* (a nie do EST i amortyzacji) - był grupowicz co zeznawał
    iż tak regularnie robi :) - i jeśli nie ma być "konsekwencji" to
    *musi* zostać sprzedany przed upływem roku.

    >+ Z zalozenia srodek trwaly ma sluzyc ponad rok.

    ...i chodzi o to "założenie" - opis dotyczy innego przypadku...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-27 06:29:44
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005 10:22:58 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jak "w koszty jednorazowo" to NIE jest to "wpis do EST".
    > Po "wpisie" do KUP idzie wartość amortyzacji (a nie koszt nabycia !).

    Owszem, to prawda. Tylko ze mi chodzilo o przypadek kiedy
    do EST wpisane jest cos o wartosci mniejszej niz 3,5tys zl.
    (konkretnie maluszek za 450zl:)
    Czy wtedy mozna to zamorztyzowac jednorazowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 9. Data: 2005-01-27 09:14:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, Janusz wrote:
    >+ Owszem, to prawda. Tylko ze mi chodzilo o przypadek kiedy
    >+ do EST wpisane jest cos o wartosci mniejszej niz 3,5tys zl.
    >+ (konkretnie maluszek za 450zl:)
    >+ Czy wtedy mozna to zamorztyzowac jednorazowo.

    ...oczywiście :) "w miesiącu przyjęcia lub następnym".
    Uwaga o "wpisie wprost w KUP" była na boku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-27 09:19:47
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <1v69xfumkoyfd$.174ahm8x4nxo.dlg@40tude.net>, Janusz wrote:

    > Owszem, to prawda. Tylko ze mi chodzilo o przypadek kiedy
    > do EST wpisane jest cos o wartosci mniejszej niz 3,5tys zl.
    > (konkretnie maluszek za 450zl:)
    > Czy wtedy mozna to zamorztyzowac jednorazowo.

    IMAO - oczywiscie. Ja tak robie w kazdym razie.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl