  • 11. Data: 2002-05-31 13:30:14
    Temat: Re: Prośba o pomoc
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    ----- Original Message -----
    From: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > zaprawde powiadam ci - 5-letni ;-))
    > AŚ

    Wbrew pozorom dla celów podatkowych 2 x 5000 nie zawsze musi być równe
    10000. Aby nie dopuścic do rozwoju pobocznego wątku jednak odszukałem
    ustawę o podatku od spadków i darowizn :-))

    "Art. 9. 1. Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od *jednej* osoby,
    własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej:
    1) 9.057 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej,
    [...]
    2. Jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej samej osoby
    następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw majątkowych
    ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy i praw majątkowych nabytych od
    tej osoby lub po tej samej osobie w okresie *5 lat poprzedzających rok*, w
    którym nastąpiło ostatnie nabycie.[...] Nabywcy obowiązani są w zeznaniu
    podatkowym wymienić rzeczy i prawa majątkowe nabyte w podanym wyżej
    okresie."

    Pozdrawiam
    Krzysztof