  • 1. Data: 2002-05-13 15:39:08
    Temat: Proszę o informację w sprawie spadku
    Od: "Dargeo" <D...@b...pl>

    Dzień dobry.

    Jestem posiadaczem 1/6 spadku po dziadkach (budynki i grunty), za które od
    pięciu lat nie jest opłacany podatek od nieruchomości i gruntów.
    Budynki są na jednej działce natomiast pozostałe pięć dziłek to użytki rolne
    (razem ok. 100 000m2).
    Należności nie są płacone z powadu nie wypłacalności pozostałych udziałowców
    spadku (rodzina patologiczna).
    Czy istnieje sposób abym za swoją 1/6 spadku uregulował należności wraz z
    odsetkami, aby w przyszłości maja część spadku nie przepadła na korzyść
    skarbu państwa.
    Pozostali udziałowcy spadu nie są zainteresowani wyprowadzeniem stanu
    faktycznego nieruchomości i gruntów oraz podziału między poszczególnych
    udziałowców wg obowiązyjących zasad podziału spadków
    Ja nie posiadam wystarczających nakładów finansowych na opłacenie zaległych
    należności za pozostałych spadkobierców.
    Czy istnieje sposób by w przyszłości moja 1/6 spadku należała do mnie
    (grunty w jednej działce) mimo sprzeciwu pozostałych spadkobierców.

    Za pomoc dziękuję.
    Z poważaniem Dariusz M.
    Przepraszam za błędy wynikające z niewiedzy prawnej

  • 2. Data: 2002-05-13 22:15:49
    Temat: Re: Proszę o informację w sprawie spadku
    Od: "Krzysztof J. Czarnocki" <C...@i...pl>

    "> Za pomoc dziękuję.
    > Z poważaniem Dariusz M.
    > Przepraszam za błędy wynikające z niewiedzy prawnej

    Po pierwsze trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe.
    Jeżeli już jesteś po to interesuje Cię twoja część,
    jeżeli nie to masa spadkowa jest obciążana, a ty tak naprawdę
    nie masz spadku, no chyba,że jeszcze jakieś inne wersje?

    K.J.Cz

  • 3. Data: 2002-05-14 14:49:45
    Od: "Dargeo" <D...@b...pl>

    > Po pierwsze trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe.
    ciach

    Sprawa spadkowa jest przeprowadzona 1/6 dla każdego współwłasćiciela spadku.
    Czy to weystarczy aby opłacić swoją część zaległego podatku?
    Dariusz M.

  • 4. Data: 2002-06-30 08:03:06
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dargeo <D...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abr7rt$2tb$...@n...tpi.pl...

    > ciach
    >
    > Sprawa spadkowa jest przeprowadzona 1/6 dla każdego współwłasćiciela
    spadku.
    > Czy to weystarczy aby opłacić swoją część zaległego podatku?

    Trzeba by wniesc o tzw dział spadku. Wtedy zostanie ustanowione co
    konkretnie nalezy do tej 1/6 i wtedy to juz mozna sie nie martwic o
    pozostała czesc.

    danuta