    From: "fachman" <f...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Prosze o pomoc
    Date: Sun, 15 Dec 2002 20:12:59 +0100

    Otrzymalem do akceptacji umowe z moim kontrahentem. Jest w niej jeden
    artykul ktory jest w istocie petla nalozona na moja szyje.

    art 1.Gwarancja cen:
    Dostawca gwarantuje Nabywcy, że ceny zakupu na jego towary oferowane dla
    ZZZ nie są wyższe od cen po jakich sprzedaje produkty innym klientom.
    W przypadku nie respektowania tego warunku, Dostawca zapłaci ZZZ kwotę równą
    różnicy cen na wszystkie dostawy realizowane od początku obowiązywania
    niniejszej umowy.

    Nie wiem jak wy, ale jest to sprytna pulapka zastawiona na mnie. Po pierwsze
    uzycie w pierwszym zdaniu dwoch sformulowan tj. raz towaru, a potem produktu
    sprawia ze mozliwosc interpretacyjna jest olbrzymia, w koncu ja na swoje
    produkty mam rozne ceny w zaleznosci chocby od uzytego opakowania. Wystarczy
    ze jakims cudem dostana fakture mojego innego klienta, ktory dostal to samo
    w innym gorszym opakowaniu i mi karza zaplacic ogromne sumy lub raczej
    odbija sobie od ich zobowiazan wobec mnie.
    Wydaje mi sie ze to musi byc sprzeczne z jakimis przepisami prawa, bo taki
    przepis w ogole uniemozliwia jakiekolwiek negocjacje i sztuke handlu.
    Niestety ja go nie znam, dlatego zwracam sie do Was z prosba o pomoc.

    Serdecznie pozdrawiam