  • 1. Data: 2003-07-29 18:45:41
    Temat: Prywatny samoch. w firmie ??
    Od: "wojsob" <w...@w...pl>

    Witam !!

    Prowadze DG ( KPiR + VAT).
    Sprawa dotyczy mojego prywatnego samochodu:

    1. Czy pobierana faktura na paliwo ma byc adresowana na adres firmy ?

    2. Czy ma byc odliczany VAT z faktury czy brutto do KPiR ?

    3. Jaki jest limit kilometrow w miesiacu ?

    4. Czy moze byc uznawana trasa "dom-firma-dom" ?

    Goraco pozdrawiam: wojsob

  • 2. Data: 2003-07-30 08:28:25
    Temat: Re: Prywatny samoch. w firmie ??
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    wojsob wrote:
    > Prowadze DG ( KPiR + VAT).
    > Sprawa dotyczy mojego prywatnego samochodu:
    >
    > 1. Czy pobierana faktura na paliwo ma byc adresowana na adres firmy ?

    Oczywiscie, faktura musi byc na firme - stad adres siedziby firmy.

    > 2. Czy ma byc odliczany VAT z faktury czy brutto do KPiR ?

    Broń cię panie boziu. Tylko brutto w Książkę.

    > 3. Jaki jest limit kilometrow w miesiacu ?

    Taki jak wychodzi z ewidencji przebiegu.

    > 4. Czy moze byc uznawana trasa "dom-firma-dom" ?

    A dlaczego nie? Choć tutaj pewności nie mam... może ktoś inny coś
    dopowie? Rozumiem, że chodzi ci o dojazdy z domu do siedziby twojej firmy.

    --
    towarzysz Vader - v...@r...wywalto.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 3. Data: 2003-07-30 08:33:12
    Od: "DarekS" <1...@a...com.pl>

    wojsob napisał:

> [...]
    >
    > 3. Jaki jest limit kilometrow w miesiacu ?
    >
    > 4. Czy moze byc uznawana trasa "dom-firma-dom" ?

    Niejednokrotnie juz na grupie było dyskutowane i wyjaśniane.

    Ad. 1
    użytkujesz samochód prywatny o celów DG - faktury bieżesz na firmę

    Ad. 2
    Ustawa o VAT mówi że VAT od paliw nie może być odliczany przy sam.
    osobowych. To sprawa pierwsza a druga - przy użytkowaniu sam. pryw. do celów
    DG prowadzić musisz ewidencję przebiegu pojazdu
    i z niej wynika:

    Ad. 3
    we wspomnianej ewidencji wpisujesz jazdy (skąd, dokąd, w jakim celu, ilość
    km) związane z DG a po drugiej stronie wydatki na paliwo, drobne naprawy
    itp.
    Ilość kilometrów wpisanych w ewidencję mnoży sie przez obowiązujący wskaźnik
    stawki za 1 km przebiegu (np. na www.wskazniki.pl) odpowiedni dla poj.
    silnika samochodu. Ewidencję rozliczasz co miesiąc narastająco i do KPiR
    wpisujesz zawsze mniejszą z sum np. w miesiącu przejechałeś 100 km w związku
    z DG. Stawka wynosi powiedzmy 0,65 za 1 km. Po przemnożeniu wychodzi 65 zł.
    W miesiącu kupiłeś na fakturę 20 litrów paliwa za 68 zł. Do Księgi wpiszesz
    więc 65 zł jako mniejszą z kwot.

    Ad. 4
    Każda trasa jeżeli pozostaje w związku z wykonywaną DG dom-firma-dom to jak
    podejrzewam trasa z siedziby do miejsca wykonywania działalności i powrót do
    siedziby a więc IMO jak najbardziej jest to w związku z DG.

    --
    Darek
    wyciąć cyferki z adresu

  • 4. Data: 2003-07-30 22:57:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jul 2003, towarzysz Vader wrote:

    >+ wojsob wrote:
    [...]
    >+ > 4. Czy moze byc uznawana trasa "dom-firma-dom" ?
    >+
    >+ A dlaczego nie? Choć tutaj pewności nie mam...

    :)

    >+ może ktoś inny coś dopowie?

    Zeznaję że pamiętam iż była upubliczniana wypowiedź MF że
    należy traktować jako KUP. Tyle, że *nie pamiętam* czy
    to była oficjalna interpretacja czy jakaś swobodna
    dywagacja :] (w stylu "rzecznik powiedział").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-31 07:46:39
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
> [...]
    > to była oficjalna interpretacja czy jakaś swobodna
    > dywagacja :] (w stylu "rzecznik powiedział").

    Re: Zeznanie jest prawdziwe.
    Pisma MF Departament Podatków Bezpośrednich i Opłat skierowane do wszystkich
    izb skarbowych w kraju :
    1) PO 2/10/8010/0665/92 z 7.07.1992 r
    2) PO 2/JML/8010/0707/97 z 7.11.1997 r
    Ale jak wiemy w tym "państwie" każdy US może mieć pisma te daleko i głęboko
    (nie jest to obowiązująca urzędników wykładnia). Ale przed NSA pisma te mogą
    być argumentem stanowiącym.
    Pozdrawiam AR

  • 6. Data: 2003-07-31 13:29:48
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (nie jest to obowiązująca urzędników wykładnia). Ale przed NSA pisma te mogą

    Mógłbyś podesłać treść tych pism ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2003-07-31 15:52:51
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mógłbyś podesłać treść tych pism ?
    >
    > pozdrawiam
    > Ryszard
    Re : Nie mam ich "pod ręką". Z pamięci : dla osób fizycznych prowadzących
    pozarolniczą działalność gospodarczą wydatki poniesione na eksploatację
    używanego do przejazdów na trasie miejsce zamieszkania - miejsce prowadzenia
    DG, a nie wprowadzonego do EŚT samochodu osobowego i rozliczane w ramach
    tzw. kilometrówki - stanowią KUP. To stanowisko nie wynikało z konkretnej
    sprawy, a były to wytyczne dla izb skarbowych. Fiskus w terenie o pierwszym
    piśmie zapominał, w związku z czym z drugiego pisma pamiętam słowa : "MF
    przypomina, że ...."
    Pozdrawiam.
    AR
    Ps. Jeśli "dokopię" się do tych pism - ich treść zamieszczę tutaj.