  • 1. Data: 2004-02-06 11:15:55
    Temat: Prywatny zakup ,faktura na firmę.
    Od: "AdamO." <a...@o...pl>

    Jak sie opisuje fakturę i księguje w KPiR zakup sprzętu np RTV , który kupuję
    na prywatny użytek, choć fakturę hurtownia wystawia na moją firmę?
    No bo chyba nie można wsadzić faktury "do szafy"?
    --
    Adam

  • 2. Data: 2004-02-06 11:29:52
    Temat: Re: Prywatny zakup ,faktura na firmę.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, AdamO. wrote:
    > Jak sie opisuje fakturę i księguje w KPiR zakup sprzętu np RTV , który kupuję
    > na prywatny użytek, choć fakturę hurtownia wystawia na moją firmę?
    > No bo chyba nie można wsadzić faktury "do szafy"?

    Można. Masz prawo nie uznać czegoś za koszt uzyskania przychodu już po
    dokonaniu zakupu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-06 14:21:26
    Od: "AdamO." <a...@o...pl>

    > Można. Masz prawo nie uznać czegoś za koszt uzyskania przychodu już po
    > dokonaniu zakupu.

    Ale jest to towar handlowy, którym i ja czasem hadluję.
    Najprościej było by sprzedać go z minimalną marżą , ale chcę uniknac
    przekroczenia progu VAT.
    kiedyś wystarczyło opisać taką fakturę , że to na użytek własny i nie trzeba
    było księgować.
    Czy w ten sposób można zaopatrzyć rodzinę w sprzęt AGD i RTV, czy tylko zakupy
    na użytek własny?
    --
    Adam

  • 4. Data: 2004-02-06 16:27:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, Samotnik wrote:

> [...]
    >+
    >+ Można. Masz prawo nie uznać czegoś za koszt uzyskania przychodu już po

    A co z VATem ?
    Owszem, może nie odliczyć.... ale doliczyć przy "przekazaniu na
    potrzeby własne" chyba musi ;) ?
    I (skoro juz wiem o co chodzi) - to nawet jak VATowcem nie jest,
    do "obrotu będącego limitem VAT" chyba się liczy :( - wg ustawy
    o VAT !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-06 17:58:53
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > A co z VATem ?
    > Owszem, może nie odliczyć.... ale doliczyć przy "przekazaniu na
    > potrzeby własne" chyba musi ;) ?

    "Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    akcyzowego:

    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy również używanych
    budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    lub innych umów o podobnym charakterze,
    "

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd

    również BAH

    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    PKPiR, VAT-K, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-06 21:33:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, BAH wrote:

> [...]
    >+ że w stosunku do tych towarów
    >+ nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    >+ budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    >+ lub innych umów o podobnym charakterze,
    ----

    No i o co chodzi ? Tam nie ma "nie odliczył" ale NIE PRZYSŁUGIWAŁO !
    Jak kupił "na firmę" to mu PRZYSŁUGIWAŁO. I może sobie odliczyć
    (jak chce). Ale jeśli ów towar przekazuje na potrzeby własne to
    już MUSI VAT naliczyć - i tyle.

    Krótko mówiąc: sugeruję że w szeroko pojętym znaczeniu (czyli
    "gdzieś wpisać") taki zakup zaksięgować musi :]

    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+
    >+ również BAH

    ...to wzajem raz jeszcze :)
    - Gotfryd

  • 7. Data: 2004-02-06 21:41:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    A, jeszcze coś:

    On Fri, 6 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ On Fri, 6 Feb 2004, BAH wrote:
    [...i stosik...]
    >+ >+ > A co z VATem ?
    [...]
> [...]
    >+ >+ że w stosunku do tych towarów
    >+ >+ nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    [...]
    >+ No i o co chodzi ? Tam nie ma "nie odliczył" ale NIE PRZYSŁUGIWAŁO !

    Dopiero posławszy posta załapałem drugą możliwość: skoro kupujący
    NIE JEST VATowcem, to mu "nie przysługiwało".
    Ale skoto wyciąłeś uwagę odnoszącą się do tej częsci wątku :) to
    nie skojarzyłem.
    Niemniej... wyrażałem wątpliwości co do faktu liczenia się owych zakupów
    do obrotu VAT: Adam wyraźnie pisze że nie chce wpisać zakupu, bo
    "nie chce przekroczyć progu VAT".
    IMHO zacytowany przepis NIJAK nie chroni przed wliczeniem owego
    zakupu do obrotu "z limitem": AFAIR[1] w ustawie jest taki myk
    iż stwierdza się że "podatnicy zwolnieni liczą obrót traktując
    go jako zwolniony" :] - tak że bez względu jak się jeża postawi
    to będzie kłuł... ;>
    [1] piszę "z głowy czyli z niczego", krytykę z góry przyjmuję :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-02-07 14:20:38
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
> [...]
    > już MUSI VAT naliczyć - i tyle.
    >
    > Krótko mówiąc: sugeruję że w szeroko pojętym znaczeniu (czyli
    > "gdzieś wpisać") taki zakup zaksięgować musi :]

    http://prawo.hoga.pl/firma_poradnik/vat_naliczony_pr
    awo_czy_przywilej.asp :

    Każdy podatnik podatku VAT korzysta z możliwości, jakie daje mu art. 19
    ustawy VAT.
    Zapisane jest w nim prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług,
    związanych ze sprzedażą opodatkowaną.
    ********************************
    Jednak prawo to jest obwarowane wieloma zastrzeżeniami,
    zakazami i wyłączeniami.
    Organy skarbowe traktują prawo podatnika do odliczenia podatku jako swoisty
    przywilej,
    z którego można skorzystać po spełnieniu mniej lub więcej nonsensownych
    warunków.
    Oczywiście jeśli ktoś z tego prawa nie skorzysta to je traci.

  • 9. Data: 2004-02-07 14:27:04
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Krótko mówiąc: sugeruję że w szeroko pojętym znaczeniu (czyli
    > "gdzieś wpisać") taki zakup zaksięgować musi :]

    cd. (nie o VAT ale związane).

    http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/newsletters.nsf/f1
    3fed2b9ec763c3c1256cae00792259/7e90a36dd44293dfc1256
    cd0003b3652?OpenDocument

    Biuletyn Informacyjny (Gorzowski) 2000-06-01
    Dokumentowanie obrotu towarami przeznaczonymi na użytek własny

    Jeżeli niektóre zakupione towary nie zostały przeznaczone do sprzedaży w
    ramach
    działalności gospodarczej, lecz zużyte na własne potrzeby, to tego rodzaju
    działanie nie może mieć żadnego znaczenia dla wymiaru podatku dochodowego od
    osób fizycznych. Nie ma również podstawy do ustalenia dochodu w tym zakresie
    metodą oszacowania.

    Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 11.05.1999 r.
    SA/Łd 1028/97.

    BAH

  • 10. Data: 2004-02-07 22:39:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004, BAH wrote:
    [...]
    >+ cd. (nie o VAT ale związane).
    [...]
    >+ osób fizycznych. Nie ma również podstawy do ustalenia dochodu w tym zakresie
    >+ metodą oszacowania.

    Thx, nie zawadzi w archiwum :)
    A swoją drogą, na .prawo nie zagladałem a ostatnio naraziłem się tam
    komuś twierdzącemu że VAT *zawszE* wynika ze sprzedaży netto :), ów
    wyrok definitywnie prezentuje przykład że tak nie jest (przy przekazaniu
    towaru handlowego na potrzeby własne VAT od "normalnie stosowanej
    prowizji" SIĘ NALEŻY mimo że prowizji się nie nalicza !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)