  • 1. Data: 2004-02-06 10:49:23
    Temat: sprzedaż samochodu - ubezpiecznie - koszt?
    Od: buźka<p...@p...fm>

    Ubezpieczenie samochodu na okres: VII.2003 - VI. 2004.
    Metoda memoriałowa.
    Koszt ubezpieczenia podzielony na okresy: VII - XII 2003 oraz I - VI.
    2004.
    Co jednak sie dzieje jesli samochód zostaje sprzedany np w XI.2003.
    1. co z ubezpieczeniem wpisanym w koszty za okres VII - XII. 2003?
    2. co z resztą ubezpieczenia (ta ktora miala byc w roku 2004 -
    bezpowrotnie stracona)?

    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-06 11:16:07
    Temat: Re: sprzedaż samochodu - ubezpiecznie - koszt?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buźka napisał:

> [...]
    > 1. co z ubezpieczeniem wpisanym w koszty za okres VII - XII. 2003?
    > 2. co z resztą ubezpieczenia (ta ktora miala byc w roku 2004 -

    Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie żeby całą reszte ubezpieczenia
    wpisac w koszt w momencie sprzedaży samochodu.
    W końcu jest to koszt faktycznie poniesiony. W momencie poniesienia
    dotyczył DG i nie dało sie go ponieść częściowo (nie da sie ubezpieczac
    samochodu co miesiąc na miesiąc)
    No i po sprzedaży samochodu nie ma juz racji bytu.

    ALE!
    ... sprawdź czy Ci częsci skladki "niewykorzystanego" ubezpieczenia nie
    zwrócą bo od tego tez będzie zależało podatkowe ujęcie problemu.
    Na ogół ubezpieczyciele tak robia. Nie jestem pewna jak z OC - tu jest
    róznie u róznych ubezpieczycieli, ale na 100% z autocasco.
    Mam pewne informacje z Warty z zeszłego tygodnia - AC zwracaja
    proporcjonalnie do pozostalego okresu ubezpieczenia, OC przechodzi na na
    nabywcę samochodu lub może też zostać porporcjonalnie zwrocone jeżeli
    nabywca wypowie Warcie umowę.
    Wtedy jeżeli wrzucisz w koszty całe ubezpieczenie to odzyskana składka
    będzie przychodem.
    Nie jestem pewna co do części składki OC która przeszla na nabywcę - ale
    chyba w cenie samochodu uzglednia sie wtedy zwrot kosztów tej cześci OC
    ktora nabywca może wykorzystać. Wtedy składka byłaby kosztem w całości.

    Maddy

    --
    *** Wszystko powyższe to jest to co mi sie wydaje
    *** i nie musi byc prawdą.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-06 11:20:34
    Od: Magdalena Wołoszyk <g...@e...com.pl>

    Użytkownik buźka napisał:

> [...]

    chyba w cenie samochodu uzglednia sie wtedy zwrot kosztów tej cześci OC
    ktora nabywca może wykorzystać. Wtedy składka byłaby kosztem w całości.

    *** Wszystko powyższe to jest to co mi się wydaje
    *** i nie musi byc prawdą.
    *** Zastosowanie sie do tego niekoniecznie wyjdzie Ci na dobre.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-06 11:35:18
    Od: buźka<p...@p...fm>