    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przechowywanie faktur tylko w formie elektronicznej
    Date: Mon, 30 Apr 2007 10:00:58 +0200

    On Mon, 30 Apr 2007, Baton wrote:

    > Czy mozna wszystkie faktury (a moze tez inne dokumenty) przechowywac tylko
    > w formie elektronicznej?

    Za wyjątkiem dokumentów wydanych w postaci elektronicznej (czyli
    opatrzonych certyfikowanym podpisem cyfrowym) wydanych *w oryginale*
    w postaci elektronicznych, takie dokumenty nie będą oryginałami.
    Pytaniem jest po co chcesz je tak przechowywać :) - bo jak dla
    celów podatkowych, to nie, jako iż US będzie chciał oryginału.

    > Czy moge oryginal faktury kosztowej sescanowac do pdfu, a ten zniszczyc? Co
    > na to US w wypadku ewentualnej kontroli?

    Pewnie każe "wyrzucić z kosztów" i zdobyć duplikat (a jak duplikatu
    się zdobyć nie da to dopłacić podatek z odsetkami), nie wiem czy
    nie może mieć pretensji o "nieprzechowywanie dowodów" (i jakiś
    mandat).
    Zauważ że skan o którym piszesz ma dość skończoną rozdzielczość,
    bo co to jest np. 2400 dpi wobec ilości atomów w podpisie ;)

    Przyznam Ci z góry rację że w odniesieniu do dokumentów które nie
    muszą być podpisane (faktury!) takie "zezwolenie" miałoby pewien
    sens.
    Ale przepisu zezwalającego nie ma.

    pzdr, Gotfryd