  • 1. Data: 2007-05-27 08:13:58
    Temat: "Przeciętne wynagrodzenie miesięczne" - średnia czy mediana?
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    Czym jest podawane rzecz GUS "przeciętne wynagrodzenie miesięczne"? Na
    stronie Computerworld widziałem artykuł, że to mediana, a w innym miejscu,
    że średnia.
    W obszernym dokumencie GUSu na temat wynagrodzeń były 4 strony opisu
    metodologii, ale nie było opisu, CZYM JEST to przeciętne wynagrodzenie.
    Czy są znane jakieś dane na temat rozkładu wynagrodzeń w Polsce? Niby tylko
    to "przeciętne wynagrodzenie miesięczne" jest podawane, ale gdzieś widziałem
    też statystyki, jaki procent ludzi zarabia minimalną krajową w różnych
    krajach UE (w Polsce też).

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2007-05-28 15:47:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2007 o 10:13:58 bim-bom <j...@g...pl> napisał(a):

    > Czym jest podawane rzecz GUS "przeciętne wynagrodzenie miesięczne"? Na
    > stronie Computerworld widziałem artykuł, że to mediana, a w innym
    > miejscu, że średnia.

    Modalna ;)

    > Czy są znane jakieś dane na temat rozkładu wynagrodzeń w Polsce?

    Rozkład wynagrodzeń w polsce jest (nie)normalny :)

  • 3. Data: 2007-06-02 19:18:33
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.ts1nh2r4ipkhj4@unk...

    > Modalna ;)

    A skąd wiesz? Bo to już trzecia opinia, a żadna nie jest poparta odnośnikami
    do dokumentacji GUSu.
    A co do tej modalności - czy oznacza to:
    jeśli przeciętne wynagrodzenie miesięczne wynosi 2500zł, to ilość osób
    zarabiających "około 2500" jest większa niż ilość osób zarabiających "około
    2400zł" i jest większa niż ilość osób zarabiających "około 2600zł" ?
    Coś nie mogę w to uwierzyć.

  • 4. Data: 2007-06-04 18:27:35

    Dnia 02-06-2007 o 21:18:33 bim-bom <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zarabiających "około 2500" jest większa niż ilość osób zarabiających
    > "około 2400zł" i jest większa niż ilość osób zarabiających "około

    Nie nie, to był żart :)