  • 1. Data: 2007-05-26 19:04:38
    Temat: zniżki na ZUSie dla osób otwierających działalność
    Od: zagloba <n...@p...ci>

    Witam,

    w najbliższym czasie przymierzam się do otwarcia własnej działalności
    gospodarczej.
    Słyszałem o czymś takim, że osoby które pierwszy raz otwierają swoją
    firmę, mogą skorzystać z jakiejś zniżki na ZUS przez okres 2 lat.
    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów mógłby mi "po ludzku" wytłumaczyć, o
    co z tym chodzi? Jaka jest wysokość tej zniżki? Inaczej - ile
    korzystając z tej opcji będę musiał przeznaczyć miesięcznie na ZUS?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

    Zagłoba

  • 2. Data: 2007-05-26 19:15:46
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 26 Maj, 21:04, zagloba <n...@p...ci> wrote:
    > korzystając z tej opcji będę musiał przeznaczyć miesięcznie na ZUS?

    Z grubsza około 280zł. Poczytaj sobie tu:
    http://www.msp.money.pl/zakladam_firme/jaki_zus/

  • 3. Data: 2007-05-26 21:09:40
    Od: "Damian" <d...@o...pl>

    > Z grubsza około 280zł. Poczytaj sobie tu:
    > http://www.msp.money.pl/zakladam_firme/jaki_zus/

    Wtrące swoje pytanko jak już przeczytałem ten link. "Nie mogą z niej
    skorzystać przedsiębiorcy wykonujący na rzecz byłego pracodawcy czynności
    objęte wcześniej umową o pracę."
    Czy tyczy się to również umowy-zlecenia ?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-05-31 20:26:29
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > objęte wcześniej umową o pracę."
    > Czy tyczy się to również umowy-zlecenia ?
    W twoim cytacie nie ma ani słowa o umowie zleceniu.
    Więc jakby problemu nie było. Zlecenie nie jest umową o pracę, a idąc w
    drugą stronę (bo nie rozumiem o co ci chodzi) ty płacisz zus od kwoty na
    zleceniu a nie od podstawy podanej przez zus

    --
    PawełJ