  • 1. Data: 2007-05-26 15:23:08
    Temat: Ukryte przychody
    Od: "blazej1967" <b...@m...pl>

    Zostałem udziałowcem zakładanej małej spółki w jednym z krajów UE, z uwagi
    na umowę otrzymałem od nich przelew (to był przelew a nie dywidendy -
    interes nie wyszedł i spółka będzie się zwijać). To było 2 lata temu, więc
    rok temu w rozliczeniu powinienem się z tego rozliczyć (ok. 10.000 zł
    podatku). Mam 3 pytania.

    1) Chciałbym się ujawnić przed US, mam opcje, ile bym musiał zapłacić kary
    2) Czy US ma realne możliwości ustalenia, że ten przelew dostałem - czy na
    przykład jak teraz ściągają dane osób pracujących w Anglii, to czy na takiej
    zasadzie mają możliwość dojścia do takich osób jak ja (nie byłem u nich
    zatrudniony, nie miałem od nich innych dochodów, nie było dywidend, byłem
    tylko jednym z mniejszościowych udziałowców)
    3) Jaka może być kara, jeśli mnie złapią.

    pozdr.

  • 2. Data: 2007-05-28 15:54:46
    Temat: Re: Ukryte przychody
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2007 o 17:23:08 blazej1967 <b...@m...pl> napisał(a):

    > Zosta?em udzia?owcem zak?adanej ma?ej spó?ki w jednym z krajów UE, z
    > uwagi
    > na umow? otrzyma?em od nich przelew (to by? przelew a nie dywidendy -
    > interes nie wyszed? i spó?ka b?dzie si? zwijaae). To by?o 2 lata temu,
    > wi?c
    > rok temu w rozliczeniu powinienem si? z tego rozliczyae (ok. 10.000 z?
    > podatku). Mam 3 pytania.
    >

    > 1) Chcia?bym si? ujawniae przed US, mam opcje, ile bym musia? zap?aciae
    > kary

    Zero, po co płacić karę :)

    > 2) Czy US ma realne mo?liwo?ci ustalenia, ?e ten przelew dosta?em - czy
    > na
    > przyk?ad jak teraz ?ci?gaj? dane osób pracuj?cych w Anglii, to czy na
    > takiej
    > zasadzie maj? mo?liwo?ae doj?cia do takich osób jak ja (nie by?em u nich
    > zatrudniony, nie mia?em od nich innych dochodów, nie by?o dywidend, by?em
    > tylko jednym z mniejszo?ciowych udzia?owców)

    50k to już taka sumka której można się doszukać, chyba że zarabiasz 10+k
    na miesiąc
    wtedy może się prześlizgniesz, ale raczej nie o tym tu mówimy

    > 3) Jaka mo?e byae kara, je?li mnie z?api?.

    To już przestępstwo, więc do 720 stawek dziennych.

  • 3. Data: 2007-05-28 22:14:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > Zero, po co płacić karę :)

    Wrzuciłbyś mu na wędkę przynajmniej słowa kluczowe: "czynny żal"!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-05-29 10:26:59

    Dnia 29-05-2007 o 00:14:12 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Wrzuciłbyś mu na wędkę przynajmniej słowa kluczowe: "czynny żal"!

    Fakt, zastanawiam się czy sama korekta by nie wystarczyła?