  • 1. Data: 2007-05-27 09:13:46
    Temat: Sprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ??
    Od: "Krzysiek [Lublin]" <k...@i...pl>

    Wracam do sprawy którą jakiś czas temu poruszałem na grupie ale nic się
    praktycznie nie wyjaśniło.

    Sprzedaję swoje zdjęcia przez serwis fotolia. Jako stronę domową mam
    ZONE US. Polskiej nie ma :-) chociaż jest brytyjska, niemiecka itd.

    Trochę się zgromadzilo credytów za sprzedane zdjęcia, chciałbym je
    wypłacić. Do momentu wpływu na paypall nie ma problemów.

    Problem jest jeżeli chciałbym pieniądze te przelać na konto bankowe.

    Jak takie pieniądze zaksięgować ?? - serwis fotolia.com nie wystawia
    żadnych dokumentów ani z tego co się oriętuję nie przyjmuje żadnych
    dokumentów wystawionych przezemnie.

    Jak zaksięgować pieniądze kiedy ich nie wypłacę z konta paypal - tylko
    coś za nie kupię.

    Może ktoś z was miał już tego typu doświadczenia i je przeszedł.
    Albo ktoś z grupy podatki wie jak rozwiązać tą kwestię ?

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2007-05-27 09:21:44
    Od: "mirhe" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek [Lublin]" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Może ktoś z was miał już tego typu doświadczenia i je przeszedł.
    > Albo ktoś z grupy podatki wie jak rozwiązać tą kwestię ?

    W picie rocznym wstawiasz w miejsce inne przychody otrzymana kwote na
    podstawie dowodu przelewu, niestety z powodu braku umowy o dzielo tracisz
    koszty uzyskania przychodu i płacvisz 19 procent.
    Dodatkowo wypęłniasz pit ale nie pamietam numeru dla dochodów z
    zagranicy.Zleciłem to biuru rachunkowemu przy pitie rocznym , kosztowalo to
    40 zł łacznie ( pit roczny + dochody z fotolii)

    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com
    my portfolio at fotolia
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 3. Data: 2007-05-27 09:42:34
    Od: "Roger from Cracow" <S...@s...pl>

> [...]
    > zagranicy.Zleciłem to biuru rachunkowemu przy pitie rocznym , kosztowalo
    > to 40 zł łacznie ( pit roczny + dochody z fotolii)

    ale po co to wszystko ?

    Roger

  • 4. Data: 2007-05-27 09:56:31
    Od: "Krzysiek [Lublin]" <k...@i...pl>

    Roger from Cracow napisał(a):

    > ale po co to wszystko ?
    >
    > Roger

    Ale jak to Roger - chyba poto aby spać spokojnie :-)

    Krzysiek

  • 5. Data: 2007-05-27 10:48:23
    Od: "Roger from Cracow" <S...@s...pl>

    > Ale jak to Roger - chyba poto aby spać spokojnie :-)

    nie wiem ile tam kasy zarobiles na sprzedazy tych zdjec ale
    jak to jest jakas wieksza kwota kup sobie cos za nia...
    Coz kazdy z nas placi podatki i to nie male, jestesmy strzyzeni
    na kazdym kroku gdzie sie tylko nie ogladniemy i wciaz to
    dowalaja nam coraz to nowsze formy ssania kasy. IMHO
    to jest moje zdanie i nie kryje sie znim. Po prostu u mnie
    wystapil odruch sprzeciwu juz w tym momencie.

    Roger

  • 6. Data: 2007-05-27 12:46:05
    Od: hrabia Vader <n...@d...spamu>

    Roger from Cracow wrote:
> [...]
    > to jest moje zdanie i nie kryje sie znim. Po prostu u mnie
    > wystapil odruch sprzeciwu juz w tym momencie.

    I uważasz, że to zwalnia cię z przestrszegania prawa, jakie by ono nie
    było? :)

    --
    hrabia Vader *** Jak znika Hotel Rzeszów - http://hotel.rzeszow.net/
    SPRZEDAM EF-S 17-85 IS, EX550: http://tiny.pl/db7h

  • 7. Data: 2007-05-27 12:55:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 27 May 2007 14:46:05 +0200, hrabia Vader napisał(a):

    > I uważasz, że to zwalnia cię z przestrszegania prawa, jakie by ono nie
    > było?

    Zakładając, że sprzedasz ten obiektyw, o którym piszesz w stopce -
    odprowadzisz od niego PCC bądź PIT, jeśli zdarzy się, że przesłanki
    zostaną spełnione?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 8. Data: 2007-05-27 13:25:19
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Zakładając, że sprzedasz ten obiektyw, o którym piszesz w stopce -
    > odprowadzisz od niego PCC

    Jeśli już, to PCC ma odprowadzić nabywca :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 9. Data: 2007-05-27 13:36:31
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 27 May 2007 15:25:19 +0200, ajt napisał(a):

    > Jeśli już, to PCC ma odprowadzić nabywca

    Zwyczajowo tak, natomiast zgodnie z przepisami zobowiązanymi są obie
    strony solidarnie.
    Jak coś nie teges to auto-fiskus nie będzie się patyczkował z żadnym z
    nich.

  • 10. Data: 2007-05-27 13:51:01
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:f3c1gu$b3n$1@inews.gazeta.pl...

    > Zwyczajowo tak, natomiast zgodnie z przepisami zobowiązanymi są obie
    > strony solidarnie.
    > Jak coś nie teges to auto-fiskus nie będzie się patyczkował z żadnym z
    > nich.

    Właśnie teraz tylko nabywca płaci, przynajmniej w samochodami tak jest.
    Od tego roku ta zmiana jest chyba.
    Pozdrawiam Przemek