  • 1. Data: 2007-07-03 12:31:07
    Temat: Przejęcie / przekazanie działalności
    Od: "Green" <G...@t...pl>

    Witam.

    Zwracam się do "grupowiczów" o wypowiedzenie w pewnej kwestii.

    Otóż moja mama prowadzi sklep przemysłowy. Niestety jego dochody są coraz
    mniejsze i w związku z tym myślimy o tym, aby obniżyć koszty poprzez
    przejęcie sklepu przeze mnie, zatrudnić ją na 3/4 etatu a jej działalność
    zlikwidować.

    Do tej pory był to ryczałt + Vat

    Ja prowadzę działalność na zasadach ogólnych + VAT.

    Obroty sklepu rzędu 6.000 zł miesięcznie

    Czy według Was będzie to opłacalne??

    Na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej operacji ??

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2007-07-06 08:35:03
    Temat: Re: Przejęcie / przekazanie działalności
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 3 lipca 2007 14:31
    (autor Green
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f6dfjt$rcj$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czy według Was będzie to opłacalne??

    To pewnie zależy jak bardzo jej zależy na emeryturze...

    Ale sklep na ryczałcie? Tak można? Czy ja coś mylę? Ryczał to nie było to,
    że się księguje przychody, ale zakupów nie?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 3. Data: 2007-07-06 10:27:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Ale sklep na ryczałcie? Tak można?

    Można.

    > Czy ja coś mylę?

    Nie mylisz!

    > Ryczał to nie było to,
    > że się księguje przychody, ale zakupów nie?

    To jest to.
    Tyle, że dla ryczałtu jest odmienna stawka: 3% przychodu.
    Przy dużej marży opłaca się bardziej niż zasady ogólne.
    Z tego m.in. powodu sam jestem przeciwnikiem utrzymywania ryczałtów:
    niby dlaczego właściciel butika ma mieć dodatkowe preferencje wobec
    sklepu piekarskiego (który prowizjami nie podskoczy)?
    No i daje to okazję do prób manipulowania - przykładowo skoro usługi
    informatyczne to 17% a handel 3%, przynajmniej część kombinatorów
    ma okazję sprzedawać usługę jako towar :>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-07-06 12:24:19
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 12:27
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707061205091.3144@athlon64>):

    > To jest to.
    > Tyle, że dla ryczałtu jest odmienna stawka: 3% przychodu.

    No ja wiem.... Tzn. tam jest więcej stawek ZTCW.

    > Przy dużej marży opłaca się bardziej niż zasady ogólne.

    No ale jak ona ma sklep przemysłowy, to chyba nieksięgowanie zakupu towarów,
    a księgowanie całej sprzedaży sens ma mały. Ile może mieć marży np. na
    odkurzaczu?

    > Z tego m.in. powodu sam jestem przeciwnikiem utrzymywania ryczałtów:
    > niby dlaczego właściciel butika ma mieć dodatkowe preferencje wobec
    > sklepu piekarskiego (który prowizjami nie podskoczy)?

    Dla mnie ryczałt, i tak ludzi uczę, to rozwiążanie dla sektora usług.

    > No i daje to okazję do prób manipulowania - przykładowo skoro usługi
    > informatyczne to 17% a handel 3%, przynajmniej część kombinatorów
    > ma okazję sprzedawać usługę jako towar :>

    Hm... No byłem przekonany, że handlu się nie da.... To nienaturalne dla
    mnie.

  • 5. Data: 2007-07-06 13:28:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No ja wiem.... Tzn. tam jest więcej stawek ZTCW.
    [...]
    > Hm... No byłem przekonany, że handlu się nie da....

    To skąd wziąłeś to "więcej stawek", jak te 17, 8,5, 5 (zdaje się?) i 3%
    to na palcach jednej ręki można policzyć? ;)

    > To nienaturalne dla mnie.

    Zgoda, ale tak jest.

    pzdr, Gotfryd