  • 1. Data: 2007-07-03 11:37:29
    Temat: konto bankowe - odsetki, prowizje za przelew w kpir
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    Jestem poczatkujacym przedsiebiorca, "ksiegowosc" (kpir) wzielam na
    swoje barki, mam pytanie w zwiazku z rozliczaniem kosztow prowadzenia
    konta bankowego, prowizji za przelewy, odsetek, w jaki sposob to
    wszystko rozliczacie, czy wprowadzac to do kpir, ostatniego dnia, jednym
    dw, czy wprowadzac na biezaco. Mam jescze pytanie odnosnie, oplat za
    przelewy, ktore wychodza z konta firmowego, a nie sa one zwiazane z
    dzialalnoscia - prywatne zakupy, przelew na konto prywatne, czy te
    oplaty rowniez powinno sie uwzgledniac w kpir?

    Prosze o podzielenie sie doswiadczeniem

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2007-07-04 09:08:13
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    | dzialalnoscia - prywatne zakupy, przelew na konto prywatne, czy te
    | oplaty rowniez powinno sie uwzgledniac w kpir?

    co do kwestii wprowadzania, to mozna spokojnie wprowadzac to zbiorczo na
    koniec okresu
    Jesli idzie o konto to radze załozyc sobie jakies subkonto tylko do celow
    dzialalnosci - bedzie bardziej transparentnie

  • 3. Data: 2007-07-04 16:46:37
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Snake Plissken pisze:

> [...]
    > Jesli idzie o konto to radze załozyc sobie jakies subkonto tylko do celow
    > dzialalnosci - bedzie bardziej transparentnie

    konto firmowe oczywiscie jest... ale czasem trzeba przelac pieniazki na
    konto prywatne i czy wowczas ten koszt przelewu mam uwzglednic w
    kosztach czy nie... to glupie 50 gr, ale wiadomo jak jest ze skarbowka...

  • 4. Data: 2007-07-05 08:15:18
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    | konto firmowe oczywiscie jest... ale czasem trzeba przelac pieniazki na
    | konto prywatne i czy wowczas ten koszt przelewu mam uwzglednic w
    | kosztach czy nie... to glupie 50 gr, ale wiadomo jak jest ze skarbowka...

    jezeli przelew na konto prywatne jest "legalny" ( nie wnikajac w
    awilosci ) to jego koszt, niezaleznie od beneficjenta jest kosztem
    dzialalnosci