  • 1. Data: 2007-07-03 10:27:29
    Temat: limit podatku zagr.PIT malzenski
    Od: "kozodoj" <k...@v...pl>

    Wpadlem. Wiem, ze jest nas wiecej.

    Zawsze skladalem PIT wspolnie z zona i nie dla pieniedzy, bo zysk z tego byl
    na poziomie 20zl! Macierzyste USy mamy bardzo daleko od siebie i wygodnie bylo
    skladac w jednym miejscu. Tak bylo zawsze.
    W zeszlym roku pojawil mi sie dochod zagraniczny, w kraju z odliczeniem
    proporcjonalnym.
    Zlozylem PITa. Wszystko cacy.

    Teraz sie okazuje, ze jest interpretacja ministerstwa par. 27 ustawy, ktora
    mowi, ze przy odliczaniu podatku zaplaconego zagranica, przy obliczaniu limitu
    odliczanego podatku nie bierze sie w owym ulamku dochodow tylko swoich ale tez
    zony!Tego bym nigdy nie wymyslil. To jest absolutny absurd, zabijajacy
    sensownosc i idee opodatkowania wspolnego!
    To zmienia istotnie ow ulamek. Ja go mialem na poziomoe 50%, a jak sie liczy z
    zona to wychodzi 30%. To daje roznice 5000zl do doplacenia!

    Sek w tym, ze trudno mi bylo znac taka interpretacje ministerstwa.
    Poza tym, gdybym ja znal, to oczywiscie bysmy sie rozliczyli osobno i po
    sprawie.
    Teraz jest kanal. W ramach korekty urzedy nie widza mozliwosci przejscia z
    PITa malzenskiego na osobne.
    Czy w wyniku (oczywiscie mojego) bledu tak glupiego musze oddac tyle pieniedzy?
    Co mozna z tym zrobic?
    Kto ma podobne problemy?

  • 2. Data: 2007-07-03 11:43:58
    Temat: Re: limit podatku zagr.PIT malzenski
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-07-2007 o 12:27:29 kozodoj <k...@v...pl> napisał(a):

    > Teraz sie okazuje, ze jest interpretacja ministerstwa par. 27 ustawy,

    Nie orientuję się w temacie, ale wiem jedno - interpretacja ministerstwa
    wiąże organy podakowe ale nie Ciebie, spróbuj z jakimś pewnym doradcą
    pogadać
    na ten temat(ale na prawdę pewnym, bo 80% to jełopy wyłudzające tylko
    kasę).
    Chyba że ktoś z grupowiczów wie coś na ten temat(np Gotfryd :) )

  • 3. Data: 2007-07-03 13:27:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kozodoj" <k...@v...pl> wrote in message
    > Wpadlem. Wiem, ze jest nas wiecej.
    >
    > Macierzyste USy mamy bardzo daleko od siebie i wygodnie bylo
    > skladac w jednym miejscu.

    Wow. To w waszym mieście nie ma US?
    Cos mi się widzi, że wam US rabnie kare za niezłożenie NIP-3.

> [...]
    > limitu
    > odliczanego podatku nie bierze sie w owym ulamku dochodow tylko swoich ale

    Przy rozliczaniu wspólnym oczywiscie.

    > Teraz jest kanal. W ramach korekty urzedy nie widza mozliwosci przejscia z
    > PITa malzenskiego na osobne.

    A to ciekawe.
    Bo inne urzedy w ramach korekty odmawiają rozliczania wspólnego, twierdząc,
    że jest po terminie.
    Oboje złóżcie korekty rozliczając się indywidualnie i poczekajcie na
    odpowiedź US.
    Raczej będą mieli kłopot z uzasadnieniem odmowy.