  • 1. Data: 2004-01-14 07:15:51
    Temat: Re: "Przekazanie" mieszkania szwagrowi... JAK???
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości >

    > To ciekawe, mieszkanie w wieczyste użytkowanie. Na reszcie też tak się
    > genialnie znasz?

    Tak mam napisane, wydaje mi się, w akcie notarialnym. O3wiście mogę się
    mylić.
    A na reszcie się nie znam.
    Geniuszem jestem w innej dziedzinie.
    ;)
    A za brak konstruktywnej odpowiedzi należy się PLONK. Jednak cóś mnie
    skusiło by odpowiedzieć na genialny, wiele wyjaśniający post.

    SlaWasII

  • 2. Data: 2004-01-14 11:34:56
    Temat: "Przekazanie" mieszkania szwagrowi... JAK???
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    Czy szwagier to jest I grupa podatkowa?
    Jak "przekazać" mieszkanie szwagrowi by ponieść jak najmniejsze koszty
    (podatki, opłaty).
    Przychodzi mi do głowy darowizna, zasiedzenie lub wręcz sprzedaż (a ja te
    pieniądze przeznaczam na budowę i nie płacę podatku).
    Pani notariusz powiedziała, że się nie da bez kosztów. Podatek, opłaty - ok.
    75 tys. zł za 43m2 badziewia na IV piętrze. Wcześniej wykupienie na własność
    15000 zł. Pardon - na wieczyste użytkowanie. Wartość ok 60000zł.
    Rozwód z moją żoną i rozdzielność majątkowa nie wchodzą w grę.
    Pomocy!!!

    SlaWasII

    PS
    Ja i mój szwagier (z żonami) mamy dość!!! Ech... Co za kraj.... Tylko nas
    łupią... A... nie będę więcej głosował... MAM DOOOOOOŚĆ!!!! Niech się Polacy
    udławią obiecankami Millera i dalej głosują na chciwych żłobu i Unii
    Europejskiej debili.
    (przepraszam nie wytrzymałem - pewnie pójdę na wybory, a nawet na pewno, bo
    któż ochroni Polskę jak nie mój mały pojedynczy głos?)

  • 3. Data: 2004-01-14 12:20:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, SlaWasII wrote:

    >+ Czy szwagier to jest I grupa podatkowa?

    Nie, małżeństwo to jeden "krok" podatkowy:
    +++++
    2. Zaliczenie do grupy podatkowej następuje według osobistego stosunku
    nabywcy do osoby, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa
    majštkowe.
    3. (1)Do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:
    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synowš,
    rodzeństwo, ojczyma, macochę i teœciów,
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i
    małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków,
    małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych,
    ----
    [...]
    >+ Przychodzi mi do głowy darowizna, zasiedzenie lub wręcz sprzedaż (a ja te
    >+ pieniądze przeznaczam na budowę i nie płacę podatku).

    To dochodowy, a PCC ?

    [...]
    >+ Ja i mój szwagier (z żonami) mamy dość!!! Ech... Co za kraj.... Tylko nas
    >+ łupią...

    "państwo: instytucja która rezerwuje sobie prawo stosowania przymusu".
    Mało tego, występowali już grupowicze którzy nie widzą nic dziwnego
    w podatku od przekazywania już opodatkowanych dóbr :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-14 16:38:53
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

  • 5. Data: 2004-01-15 08:14:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > genialnie znasz?
    >+
    >+ Tak mam napisane, wydaje mi się, w akcie notarialnym.

    A nie dotyczy to *gruntu* ?
    Inna sprawa że dzierżawa (nawet wieczysta) z własnością budynku
    lekko się gryzie z bezwzględnością zasady "czyj grunt tego budynek" :]
    i zdaje się "nad tym pracują".
    A wKF: jak tam twój kalendarz ? ;)
    ++++
    Date: Wed, 14 Jan 2004 08:15:51 +0100
    ----
    (to z twojego nagłówka)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-15 11:04:36
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    wiadomości

    > A nie dotyczy to *gruntu* ?

    Nie wiem, ale mi nie chodzi o rozstrzyganie czy to wieczysta czy nie...

    > A wKF: jak tam twój kalendarz ? ;)

    Chyba się źle zaktualizował z serwera.
    :(
    Ale go poprawiłem i jest OK.
    :)

    SlaWasII

  • 7. Data: 2004-01-15 12:29:43
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    > A nie dotyczy to *gruntu* ?
    > Inna sprawa że dzierżawa (nawet wieczysta) z własnością budynku
    > lekko się gryzie z bezwzględnością zasady "czyj grunt tego budynek" :]
    > i zdaje się "nad tym pracują".

    Ciężko stwierdzić, czy się gryzie, bo dokładnie jest zapisane tak:
    włascicielem gruntu jest Skarb Państwa lub gmina, użytkownikiem wieczystym
    oraz włascicielem domu stanowiącego odrębny od gruntu przedmiot własności
    jest np. X. Tak to jest sformułowane. Po zakończeniu użytkowania
    wieczystego, byłemu uzytkownikowi wieczystemu nalezy sie odszkodowanie za
    pozostawiony budynek, lub istnieje możliwość przedłużenia umowy o wieczyste
    użytkowanie. Ale to tylko teoretyczne gdybanie, ponieważ jeszcze chyba
    nigdzie nie wygasło UW (min. to 40 lat, max to 99 lat).

  • 8. Data: 2004-01-15 16:54:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, SlaWasII wrote:
    [...]
    >+ Nie wiem, ale mi nie chodzi o rozstrzyganie czy to wieczysta czy nie...

    No dobrze.
    Skoro już jestem w wątku: zadaj groups.google.pl -> zaawansowane,
    niniejsza grupa oraz .prawo i spytaj o "zniesienie" (chodzi
    o zniesienie współwłasności :)), zdaje się że to jakaś metoda - ale
    czasochłonna :> (no i 2 akty i wpisy do KW, niestety - też za darmo
    nie będzie :()

    pozdrowienia, Gotfryd