  • 1. Data: 2004-09-13 07:18:03
    Temat: Przeniesienie środków trwałych do swojej drugiej firmy
    Od: "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl>

    Witam,

    Tak naprawdę mówię o samochodzie, który jest w trakcie amortyzowania.
    Mam jednoosobową działalność (a w niej ten ŚT), teraz będę ją kończył (pewno
    zawieszę), ale chcę środek trwały przenieść do zakładanej spółki jawnej (2
    osoby). Jak to zrobić bez podatku, bo jedyny pomysł to sprzedać to drugiej
    firmie?

    --
    WWWojtas

  • 2. Data: 2004-09-13 07:46:30
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Wniesc jako aport do spółki jawnej . A co to za samochód i czy był WAT
    odliczany przy zkupie?

  • 3. Data: 2004-09-13 08:59:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik janusz napisał:
    > Wniesc jako aport do spółki jawnej . A co to za samochód i czy był WAT
    > odliczany przy zkupie?

    Dodam jeszcze że wniesenie środków trwałych aportem do spółki jest
    zwolnione z VAT bez względu na to czy VAT był odliczany czy nie.
    Jest natomiast przychodem z działalności wartość na jaką wycenimy aport.
    Oczywiście nie zamortyzowana cześc majątku jest kosztem
    W spółce te środki trwałe amortyzuje się - za podstawe amortyzacji
    przyjmujemy wartość "aportową".

    Maddy "przerabiałam dwa razy w ciągu ostatniego roku" ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-09-13 09:49:26
    Od: "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "janusz" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Wniesc jako aport do spółki jawnej . A co to za samochód i czy był WAT
    > odliczany przy zkupie?
    Sytuacja jest taka, że kupiłem sam. za ok. 60tys, na obecną chwilę jego
    wartość to pewno ok. 50 tys. Jak teraz przenieść to do jawnej aby NIE MIAŁ
    przychodu w jednoosobowej działalności (wykreślając stamtąd z ewidencji =
    przychód?).

    Samochód to nieszczęsna ciężarówka, ale VATu nie odliczałem (to ciężarówka
    kupiona od osoby fizycznej).

    --
    WWWojtas

  • 5. Data: 2004-09-13 11:16:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik WWWojtas napisał:
> [...]
    > przychodu w jednoosobowej działalności (wykreślając stamtąd z ewidencji =

    Nie da się.
    Chyba że chce ci się czekać 5 lat z tym aportem. :-)
    Wykreslenie nic nie daje, dalej zbycie jest przychodem z działalności
    przez najbliższe 5 lat.

    Te przepisy maja zabezpieczyć państwo przed podwójnym wrzucaniem w
    koszty tego samego wydatku.
    Raz przeciez zamortyzowałeś ten samochód. Drugi raz amortyzować go
    będzie spółka, więc pierwszą amortyzację trzeba niejako "oddać".

    > Samochód to nieszczęsna ciężarówka, ale VATu nie odliczałem (to ciężarówka
    > kupiona od osoby fizycznej).
    A to akurat nie ma znaczenia dla podatku dochodowego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-09-13 13:41:04
    Od: "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl>

    > Raz przeciez zamortyzowałeś ten samochód. Drugi raz amortyzować go
    > będzie spółka, więc pierwszą amortyzację trzeba niejako "oddać".
    On jest zamortyzowany w 15% procentach. Ale rozumiem zasadę. Mówi się trudno
    :)

    --
    WWWojtas

  • 7. Data: 2004-09-13 13:51:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik WWWojtas napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > On jest zamortyzowany w 15% procentach. Ale rozumiem zasadę. Mówi się
    > trudno :)

    No to zostało jeszcze 85% do odpisania w koszty przy sprzedaży.

    Samochód kosztowal 60tys. Zamortyzowano 9tys, zostało 51tys a chcesz go
    aportowac za 50tys bo taka jest jego wartośc rynkowa. Masz 1 tys zł
    straty na aporcie. Co Ci się nie podoba?

    Nie rozumiesz zasady ani w ząb albo naciągasz dane (jakie sie poda dane
    takie sie dostanie wynik). Ewentualnie nie chciało Ci sie przeczytac
    mojego pierwszego posta.
    A może po prostu w tył zwrot i do podstawówki powtórzyc matme marsz? ;-)

    Doprawdy...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-09-15 08:01:08
    Od: "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl>

> [...]
    > aportowac za 50tys bo taka jest jego wartośc rynkowa. Masz 1 tys zł
    > straty na aporcie. Co Ci się nie podoba?
    Tyle to ja wiem. Tylko, że PRZY WYCOFANIU z ewidencji pierwszej firmy
    zapłacę podatek od różnicy (9 tys.)?

    --
    WWWojtas

  • 9. Data: 2004-09-15 08:24:11
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    WWWojtas pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > Tyle to ja wiem. Tylko, że PRZY WYCOFANIU z ewidencji pierwszej firmy
    > zapłacę podatek od różnicy (9 tys.)?

    Chyba jednak nie rozumiesz.....

    Policz dokladnie z ustawa w reku...
    Nabyles go za ...
    "zbywasz za" .....
    zamortyzowane.....

    Madty wyliczyla Ci 1 Kzl straty a ty 9 kzl zysku..
    Stawaim na Madzie.

    Boguslaw