  • 1. Data: 2004-09-13 06:55:31
    Temat: wysokość odpray pieniężnej
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Mam małe pytanko dotyczące wysokości odprawy pieniężnej - właśnie jestem
    po telefonie do zusu i wizycie w inspekcji pracy.
    Jak wylicza się wysokość odprawy? Czy pracownikowi należy wypłacić kwotę
    netto wynagrodzenia, czy też brutto po potrąceniu podatku dochodowego?
    ZUS: nie płaci się składek na ubezpieczenie
    inspekcja pracy: odprawa to składnik wynagrodzenia i składki się płaci
    (Pan podał jako podstawę przepisy u o podatku dochodowym od osób fizycznych)
    Tak więc co należy się pracownikowi?

    pozdrawiam serdecznie

    kot_bury

  • 2. Data: 2004-09-13 07:44:20
    Temat: Re: wysokość odpray pieniężnej
    Od: janusz <b...@n...pl>

    UA na podstawie zcego wypłącona jest ta odprawa?? Z czym sie ona wiąże
    czy to nie jest przyoadkiem odszkodowanie bo to dwie rózne sprawy .

  • 3. Data: 2004-09-13 07:58:35
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Użytkownik janusz napisał:
    > UA na podstawie zcego wypłącona jest ta odprawa?? Z czym sie ona wiąże
    > czy to nie jest przyoadkiem odszkodowanie bo to dwie rózne sprawy .

    jest to odprawa (rozwiązanie strosunku pracy z przyczyn leżących po
    stronie pracodawcy)

    pozdrawiam

    kot_bury

  • 4. Data: 2004-09-13 08:13:35
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Taka odprawa jest bez skłądek na ZUS ,tylko podatek dochodowy § 2 ust 1
    pkt3 Rozporzadzenia ROZPORZĄDZENIE

    ministra pracy i polityki socjalnej

    z dnia 18 grudnia 1998 r.

    w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

    (Dz. U. Nr 161, poz. 1106)

    (Zmiany: Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 488 i Nr 75, poz. 847; z 2001 r.
    Nr 95, poz. 1043 i Nr 138, poz. 1558 oraz z 2004 r. Nr 14, poz. 124)

    . Pozdrawiam powodzenia

  • 5. Data: 2004-09-13 09:43:29
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    dzięki bardzo