  • 11. Data: 2007-02-10 17:24:34
    Temat: Re: Przeoczyłem wybór sposobu opodatkowania - co teraz?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tutaj kwestia jest bardziej poważna - nie prowadził KPiR, nie
    > ewidencjonował
    > materiałów ani robocizny, więc nawet jeśli ma nadpłatę to mogą go
    > nieźle skasować
    > - wiadomo, państwo prawa musi wyjść na swoje. Chociaż tutaj to
    > ewidentnie zawinił
    > pytający, bo akurat zasady wyboru ryczałtu są jasno zapisane.

    a pytajacy jest VAT-owcem?

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 12. Data: 2007-02-10 22:10:14
    Od: n...@g...com

    On 10 Lut, 18:24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    > że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

    Hej

    Pytajacy nie jest VAT-owcem.

  • 13. Data: 2007-02-17 15:49:57
    Od: n...@g...com

    On 10 Lut, 14:40, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > swoim systemie kompuiterowym wpisał ci ryczałt i nie miał zastrzezen do
    > wplacanych przez ciebie kwot podatku.
    > Dodatkowo zacznij pisac zgodnie z netykieta *pod* cytowany tekstem i
    > obowiazkowo daj znac jak sprawa sie skonczyła.
    > Jaka wyszła ci róznica pomiedzy PPE a PIT?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ;www.rowery.rejtravel.pl
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
    > ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock

    Hej

    Maly update - poki co jeszcze do konca nic nie wiadomo - na razie
    jestem po rozmowie z zastepca naczelnika (to jest znajomy rodziny wiec
    mu ufam ze bedzie sie staral znalezc rozwiazanie i mnie nie splawia).
    Powiedzial ze sprawa jest ciezka ale czysto formalna - tzn. nie
    zlozylem oswiadczenia i tyle - skarb panstwa na tym nie stracil i nie
    zrobilem balaganu w ich systemie.

    No w kazdym razie mam sie zjawic w skarbowce w poniedzialek z
    pierwszym rachunkiem - podobno od daty jego wystawienia zalezy czy cos
    sie da zrobic czy nie.

    No i przy okazji znalazlem drugiego kwiatka w swoich sprawach
    podatkowych - mam dzialalnosc od 20 lutego a date na pierwszym
    rachunku mam 1 lutego - nie bardzo wiem czy to jest cos powaznego czy
    moze da sie to jakos jeszcze skorygowac tak zeby data byla np. 21
    lutego?

    Pzdr

  • 14. Data: 2007-02-17 16:31:14
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-02-2007 o 16:49:57 <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rachunku mam 1 lutego - nie bardzo wiem czy to jest cos powaznego czy
    > moze da sie to jakos jeszcze skorygowac tak zeby data byla np. 21

    Jak to możliwe?

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 15. Data: 2007-02-17 18:12:50
    Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl>

    n...@g...com napisał(a):

    > Maly update - poki co jeszcze do konca nic nie wiadomo - na razie
    > jestem po rozmowie z zastepca naczelnika (to jest znajomy rodziny wiec
    > mu ufam ze bedzie sie staral znalezc rozwiazanie i mnie nie splawia).

    witaj, kilka watkow ponizej jest moj - ten sam problem. Jesli znajdziesz
    rozwiazanie - daj prosze znac na priv ;-)

    pozdr.Hania
    adres (z adresu usun "(wytnijto_niechcespamu)":
    vickydt@(wytnijto_niechcespamu)gazeta.pl

  • 16. Data: 2007-02-21 20:02:36
    Od: n...@g...com

    Hej

    Uff - wszystko sie dobrze skonczylo :)

    Jednak jestem ryczaltowcem i to zarowno w roku 2006 jak i 2007!
    Wczoraj spotkalem sie ostatni raz z zastepca naczelnika i ponizej
    przedstawiam najwazniejsze przeslanki i wnioski:

    1. Nie zlozylem oswiadczenia i nic mnie tutaj nie usprawiedliwia - po
    prostu nie dopilnowalem obowiazku a to ze nie zostalem nalezycie
    poinformowany lub skorygowany to oczywiscie nie jest wyjasnienie -
    ostatecznie nieznajomosc prawa nie zwalnia z odpowiedzialnosci

    2. Mimo to urzad skarbowy (nie wiem czy tak jest w kazdym czy tylko w
    moim) w przypadku skladania NIP-1 i zaznaczenia "Inne ewidencje" na
    formularzu po jakims czasie i tak wysyla wezwanie do zlozenia
    wyjasnien (jeszcze w roku podatkowym w ktorym zostalo zlozone
    oswiadcznie) - ale nie jest do tego zobligowany - to jest po prostu
    jego dobra wola bo w jego interesie lezy wyjasnianie niejasnosci (w
    koncu ma sluzyc tez podatnikom)

    3. Ja zostalem jakims cudem pominiety w tym procesie w zwiazku z czym
    nie wiedzialem ze jestem na ogolnych (bo wezwanie do zlozenia
    wyjasnienia nie przywrociloby mnie na ryczalt ale wiedzialbym ze
    jestem na ogolnych i dokumentowalbym koszty). Co wazniejsze - nie
    wiedzac ze jestem na zasadach ogolnych nie zlozylem do 20 stycznie
    2007 oswiadczenia o wyborze formy opodatkowania przywracajacego mnie
    na ryczalt.

    4. Pierwszy rachunek mialem wystawiony dnia X miesiaca Y - to byl
    jednoczesnie dzien zlozenia przeze mnie NIP-1. Nie wiem dlaczego (bo
    po prostu nie pamietam co mowil zastepca) ale jesli rachunek zostalby
    wystawiony wczesniej to urzad skarbowy mialby zwiazane rece - nic by
    sie nie dalo zrobic - takze tutaj uczulam potencjalnych nieuwaznych
    podatnikow:

    PIERWSZY RACHUNEK MUSI BYC WYSTAWIONY PO ZLOZENIU NIP-1 BADZ TEGO
    SAMEGO DNIA!!!

    5. Poniewaz caly rok wplacalem podatek z kodem PPE (ryczalt) to urzad
    wierzy mi ze nie dzialelm w zlej wierze.

    Wniosek z powyzszych przeslnek jest taki, ze mimo iz faktycznie nie
    dopilnowalem obowiazku to urzad i tak mogl cos zrobic zeby sytuacje
    wyjasnic (ale mnie przeoczyl) i poinformowac mnie ze jestem w 2006 na
    ogolnych zebym dokumentowal koszty i do 20 stycznia 2007 zmienil forme
    opodatkownia na ryczalt. Dlatego urzad nie mialby skrupulow by
    opodoatkowac mnie za 2006 na zasadach ogolnych (chociaz w sumie moglby
    miec ze wzgledu na te koszty...), ale czuje (urzad) sie nie wporzadku
    bo na 2007 tez mnie zalatwil. Ale w tej sytuacji nie mogl mnie juz
    przeniesc na ryczalt w 2007 w inny sposob jak uznajac mnie za
    ryczaltowca w 2006 (szczescie w nieszczesciu)!

    W ten oto sposob zostalem ryczaltowcem wstecznie :) Dodatkowo
    rozmawialem tez ze znajomym ksiegowym - on z kolei spytal swoich
    znajomych ksiegowych i spotkali sie juz z podobnymi przypadkami -
    wszyscy mowili ze takie sprawy zalatwia sie z naczelnikiem lub
    zastepca poprzez oficjalne pismo albo rozmowe w celu uzasadnienia
    prosby. Podobno nigdy nie bylo z tym jakichs wyjatkowych problemow -
    widocznie moj urzad jest taki "sluzbistyczny".

    Dziekuje wszystkim uczestnikom dyskusji za informacje i trzymanie
    kciokow i pozdrawiam :)

  • 17. Data: 2007-02-22 00:33:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dziekuje wszystkim uczestnikom dyskusji za informacje i trzymanie
    > kciokow i pozdrawiam :)

    ciesze sie ze sie udało.
    Gdybys jeszcze teraz, po ochłonieciu z nerwów, wział sobie do serca
    wczesniejsza uwage o netykiecie to byłoby rewelacyjnie! :)
    Hint: piszemy zawsze *pod* cytowanym tekstem

    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
    I jedyne,które ma za co!" Mark Twain