    From: "Marek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Przepisanie domu
    Date: Tue, 8 Jun 2004 12:25:04 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@xs186.internetdsl.tpnet.pl

    Witam

    Mam pytania dotyczące przepisania domu i działki, na której stoi.
    Najpierw może opiszę sytuację:
    Moi rodzice mają dom, który chcą mi w najbliższym czasie przepisać.
    Nie planuję mieszkać w tym domu (mam pracę w innym mieście i z nim wiążę
    swoją przyszłość). Będą w nim mieszkać rodzice, zmieni się tylko własność.
    Nie zamierzam go w przyszłości sprzedawać (przynajmniej w ciągu najbliższych
    lat).
    I tutaj moje pytania:
    1. W jaki sposób najlepiej przeprowadzić tą sprawę?
    2. Jaki jest przybliżony koszt wszystkich spraw związanych z przepisaniem
    domu?
    3. Czy w związku z przepisaniem domu są do zapłacenia jakieś podatki w
    Urzędzie Skarbowym?

    Załóżmy, że dom ma wartość 100.000 PLN, działka 30.000 PLN (nie wiem czy ma
    to jakieś znaczenie).
    Może pytania wydają się głupie, ale totalnie jestem niezorientowany w
    sprawach podatków przy przepisywaniu nieruchomości.

    Pozdrawiam
    Marek