  • 1. Data: 2004-06-08 10:25:04
    Temat: Przepisanie domu
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytania dotyczące przepisania domu i działki, na której stoi.
    Najpierw może opiszę sytuację:
    Moi rodzice mają dom, który chcą mi w najbliższym czasie przepisać.
    Nie planuję mieszkać w tym domu (mam pracę w innym mieście i z nim wiążę
    swoją przyszłość). Będą w nim mieszkać rodzice, zmieni się tylko własność.
    Nie zamierzam go w przyszłości sprzedawać (przynajmniej w ciągu najbliższych
    lat).
    I tutaj moje pytania:
    1. W jaki sposób najlepiej przeprowadzić tą sprawę?
    2. Jaki jest przybliżony koszt wszystkich spraw związanych z przepisaniem
    domu?
    3. Czy w związku z przepisaniem domu są do zapłacenia jakieś podatki w
    Urzędzie Skarbowym?

    Załóżmy, że dom ma wartość 100.000 PLN, działka 30.000 PLN (nie wiem czy ma
    to jakieś znaczenie).
    Może pytania wydają się głupie, ale totalnie jestem niezorientowany w
    sprawach podatków przy przepisywaniu nieruchomości.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-06-08 10:41:18
    Temat: Odp: Przepisanie domu
    Od: "Zbigniew Kardacz" <m...@p...tp.pl>

    Aby ominąć podatek najlepiej tak:
    1) Idziesz z rodzicami do notariusza i w ramach darowizny robią Cię
    współwłaścicielm w jakiejś części, proporconalnie do wartości, w ten sposób
    abyś zapłacił niewielki podatek od darowizny
    2) zgłaszasz darowiznę w US, płacisz podatek
    3) kolejny ruch to zniesienie współwłasności u notariusz, ponieważ pierwszy
    stopień pokrewieństwa nie płacisz podatku
    4) w ten sposób omijasz podatek od darowizny

    Muszkieteros
    Użytkownik Marek <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ca445v$ee1$...@n...onet.pl...