  • 1. Data: 2002-11-30 08:03:54
    Temat: Przepisanie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Jan Kowalski" <z...@N...gazeta.pl>

    Czy dzialalnosc gospodarcza zarejestrowana przed zawarciem malzenstwa przez
    żonę, może zostać przepisana na męża ta aby nie zmieniać NIP, Regon itp.
    Jakie trzeba wykonać do tego działania.

    Jan

  • 2. Data: 2002-11-30 12:06:15
    Temat: Re: Przepisanie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Jeśli to działalność osoby fizycznej, to na pewno nie. Przecież używa NIP-u
    tej osoby. Jak się zmieni właściciel, to będzie inny NIP. Jeśli to spółka
    prawa handlowego, to oczywiście małżeństwo nie ma tu nic do rzeczy.

  • 3. Data: 2002-11-30 14:04:51
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przez
    > żonę, może zostać przepisana na męża ta aby nie zmieniać NIP, Regon itp.

    NIP jest przypisany do osoby a nie do dzialalnosci jaka dana osoba prowadzi
    (chyba ze dzialalnosc jest prowadzona jako odrebny podmiot typu Spolka z
    o.o. lub spolka cywilna z jakim innym wspolnikiem). Mozna mioec dzialalnosc
    zarejestrowana w wielu miastach, wielu branzach (z-d fryzjerski, sklep,
    hurtownia, stocznia, kopalnia itp...) a zawsze pozostaej ten sam
    (przywioazany do osoby ) numer NIP

    REGON jest to zarejestrowana dzialalnosc prowadzona przez osobe fizyczna

    jedyne co mozna przejac to to ze rejestrujac dzialalnosc mozesz uzyc nazwy
    stosowanej dotychcas przez zone na przyklad - Sklep Sportowy CHAMPION - Jan
    Kowalski lub Zaklad Pogrzebowy STYKS - Jan Kowalski itp...

    pozdrawiam
    WT

  • 4. Data: 2002-12-01 11:38:15
    Od: "Jan Kowalski" <z...@N...gazeta.pl>

    Wieslaw Tomczak <t...@q...pl> napisał(a):

    ......> NIP jest przypisany do osoby a nie do dzialalnosci jaka dana osoba
    prowadzi

    Oczywiście że NIP jest przypisany do osby nie pomyślałem pisząc!!
    Ale ciągnąć dalej, w jaki sposób zrobić takie przepisanie aby było najtaniej
    i najprościej. Wiąże się to z rozwodem więc moze przy podziale majątku
    istnieje taka możliwość?
    Od sprzedaży darowizny należy zapłacić podatek, ponaddto należy przeprowadzić
    inwentaryzacje itp.

    Dzięki za odpowiedzi
    Jan