  • 1. Data: 2003-10-17 11:03:07
    Temat: Przychody z zagranicy
    Od: "Michał Bojanowski" <m...@W...onet.pl>

    Niektory firmy internetowe z USA kusza aby przystapic do ich programow
    partnerskich, przy pomocy ktorych wynagradzaja osoby promujace ich produkty.
    Promowanie to, to po prostu umieszczenie banerow na serwerach osob
    przystepujacych do programu (moje serwery znajduja sie w USA, i na nich
    umieszczam reklamy). Nastepnie program partnerski wynagradza mnie za zakupy
    dokonane przez ludzi, ktorych polecilem przy pomocy tych banerow.
    Przystapienie do programu nastepuje poprzez wypelnienie formularza na stronie,
    nie ma dokumentow.

    Nastepnie, jezeli chodzi o platnosc, firmy te przelewaja zarobione sumy na
    konto bankowe, lub przysylaja czeki.

    1. W jaki sposob moge sprawic, aby te dochody byly w pelni legalne,
    opodatkowane?
    2. Jezeli zaloze dzialalnosc gospodarcza, jak powinienem je ewidencjowowac,
    jako co kwalifikowac taki rodzaj dzialalnosci (informatyka, reklama) ?
    3. Czy posiadanie xero czeku, lub wyciagu transakcji rachunku bankowego jest
    wystarczajacym dowodem pochodzenia pieniedzy? (czy moze mam wystawiac faktury
    na kwote okreslona w czeku...a nastepnie chowac do archiwum niepodpisana itd
    itp).