  • 1. Data: 2006-07-26 20:58:44
    Temat: Pułapka VATowa
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dobry wieczór,

    Od czerwca prowadzę działalność gospodarczą w branży w której
    w ostatnich dwóch miesiącach nastąpił niespodziewany chwilowy bum.
    W związku z tym byłem b. zadowolony, że od początku działalność idzie
    nadspodziewanie dobrze.
    Parę dni temu dowiedziałem się, że niedługo przekroczę limit (dla
    rozpoczynających od czerwca wynosi ok. 23tys.) i będę musiał przejść
    na VAT.
    Gdybym wiedział, że mam limit 23tys. a nie 39,2tys. to wiedziałbym co
    robić,
    przeczekałbym do końca roku, nie byłbym taki skory do wystawiania
    rachunków,
    a tak wpadłem w pułapkę. W kolejnych miesiącach i prawdopodobnie latach
    przychody
    będą pewnie mniejsze (zapewne nieprzekraczające limitu 39,2tys zł) a ja
    przez
    kolejne lata będę musiał płacić haracz w postaci dodatkowego podatku 22%.
    Będę droższy ponieważ moimi klientami jest ludność, która jak wiadomo
    nie odlicza VATu.

    Czy są jakieś plusy w tej sytuacji?
    Co robić aby zmniejszyć straty?
    W mojej działalności VATu naliczonego mam niewiele.

    Dodatkowe pytanie: Czy muszę mieć kasę fiskalną (przekroczę te 20tys.)?
    (działalność to 74.20.A ale nie rzeczoznawstwo)

    PiotrB.

  • 2. Data: 2006-07-26 21:09:16
    Temat: Re: Pułapka VATowa
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 26-07-2006 o 22:58:44 PiotrB. <p...@o...pl> napisał:

    > Dodatkowe pytanie: Czy muszę mieć kasę fiskalną (przekroczę te 20tys.)?
    > (działalność to 74.20.A ale nie rzeczoznawstwo)

    dodam, że miesięcznie wystawiam do 20 rachunków dla maks. 20 klientów,
    czyli załapałbym się na ten zapis o ilości rachunków?

    PiotrB.

  • 3. Data: 2006-07-27 06:18:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    PiotrB. wrote:

> [...]
    >

    > Dodatkowe pytanie: Czy muszę mieć kasę fiskalną (przekroczę te
    > 20tys.)? (działalność to 74.20.A ale nie rzeczoznawstwo)

    Jeśli chodzi o metody zgodne z prawem to pozostaje ci chyba tylko
    szybkie znalezienie wspólnika i założenie spółki cywilnej.

  • 4. Data: 2006-07-27 06:41:41
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 08:18:46 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    > Jeśli chodzi o metody zgodne z prawem to pozostaje ci chyba tylko
    > szybkie znalezienie wspólnika i założenie spółki cywilnej.

    dzięki za odpowiedź.
    to byłoby mi nawet na rękę, ale z pewnych względów
    przez rok nie mogę dokonywać takich przekształceń.

    PiotrB.

  • 5. Data: 2006-07-27 07:45:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 08:41:41 PiotrB. <p...@o...pl> napisał:

    > dzięki za odpowiedź.
    > to byłoby mi nawet na rękę, ale z pewnych względów
    > przez rok nie mogę dokonywać takich przekształceń.

    To nie chodzi o przeksztalcenie tylko o nowa firme

  • 6. Data: 2006-07-27 09:05:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jul 2006, PiotrB. wrote:

    > dodam, że miesięcznie wystawiam do 20 rachunków dla maks. 20 klientów,
    > czyli załapałbym się na ten zapis o ilości rachunków?

    Ten zapis dotyczy limitu ROCZNEGO. Sprawdź. Max. 50 transakcji
    z max. 20 klientami.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-07-27 09:42:20
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ten zapis dotyczy limitu ROCZNEGO. Sprawdź. Max. 50 transakcji
    > z max. 20 klientami.

    przepraszam, ze sie wtace - ale po raz pierwszy slysze o czyms
    takim - czy moge prosic o siakies szczegoly ??

    dziekuje,
    Efreet

  • 8. Data: 2006-07-27 20:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, Efreet wrote:

    > przepraszam, ze sie wtace - ale po raz pierwszy slysze o czyms
    > takim - czy moge prosic o siakies szczegoly ??

    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    (rejestracja darmowa),
    Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas
    rejestrujšcych
    (można sobie pobrać skądinąd, np. z isip.sejm.gov.pl)
    +++ ZAŁĄCZNIK (tabelka) +++
    II. Sprzedaż dotyczšca szczególnych czynnoœci
    poz. 41:
    Œwiadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych działalnoœci
    gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, o ile łšcznie zostanš spełnione
    następujšce warunki:1)
    1) każde œwiadczenie usługi dokonane przez podatnika jest dokumentowane
    fakturš, w której zawarte sš m.in. dane identyfikujšce odbiorcę,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji œwiadczenia usług, o których mowa
    w pkt 1, w 2005 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych
    usług w tym okresie była mniejsza niż 202)
    ---

    Doczytać trzeba odwołania opisane pod tabelką :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-07-27 21:06:50
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > mowa w pkt 1, w 2005 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców
    > tych usług w tym okresie była mniejsza niż 202)

    Dziekuje slicznie - w wolnej chwili przeczytam - bo mam teraz sajgon :)

    Efreet

  • 10. Data: 2006-07-28 06:52:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, Gotfryd Smolik news wrote:

    > tym okresie była mniejsza niż 202)

    No żesz...sklaiłem, a tam jest: "nie mniejsza niż 20 2)" gdzie "2)" to
    odwołanie do opisu pod jak pisałem: