  • 1. Data: 2006-07-26 10:21:26
    Temat: DG a praca nakladcza
    Od: "Efreet" <e...@w...pl>

    Witam,

    ktos mi gdzies kiedys mowil, ze wykonujac prace nakladcza od DG placi
    sie tylko skladke zdrowotna, a pozostale od tejze pracy.
    Czy ktos moglby mi przyblizyc ten temat ??

    Dziekuje,
    Efreet

  • 2. Data: 2006-07-26 10:38:42
    Temat: Re: DG a praca nakladcza
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Efreet wrote:

    > Witam,
    >
    > ktos mi gdzies kiedys mowil, ze wykonujac prace nakladcza od DG placi
    > sie tylko skladke zdrowotna, a pozostale od tejze pracy.
    > Czy ktos moglby mi przyblizyc ten temat ??

    W skrocie, ta furtka istnieje, ale jest malo oplacalna w porownaniu z ta
    co byla (umowyzlecenie). Za mala oszczednosc, za duze "ryzyko".

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-07-26 16:21:49
    Od: "Efreet" <e...@w...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > W skrocie, ta furtka istnieje, ale jest malo oplacalna w porownaniu z ta
    > co byla (umowyzlecenie). Za mala oszczednosc, za duze "ryzyko".

    no wlasnie...tamta byla calkiem calkiem ;)
    pytanie - jaka oszczednosc ??
    bo jesli chodzi o ryzyko - to nie ma znaczenia, bo ja te prace
    nakldacza NAPRAWDE bede
    wykonywal :)

    Efreet

  • 4. Data: 2006-07-26 16:56:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Efreet wrote:

    > pytanie - jaka oszczednosc ??

    Hmmm, z tego co pamietam (nie wiem czydobrze, bo interesowalem sie tym
    jakis czas temu)to ta oszczednosc jest rzedu 150-250 zlotych (placi sie
    czyli 400-500 do ZUSu zmiast 750). Ale to z pamieci...

  • 5. Data: 2006-07-27 09:34:14
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Hmmm, z tego co pamietam (nie wiem czydobrze, bo interesowalem sie tym
    > jakis czas temu)to ta oszczednosc jest rzedu 150-250 zlotych (placi sie
    > czyli 400-500 do ZUSu zmiast 750). Ale to z pamieci...

    no lepsze to niz nic...trace etat, a zanim rozwine sie,
    zeby miec przychody z tego zrodla, to troche czasu minie...
    gdzie moge znalezc szczegolowe informacje na ten temat ??
    jakas ustawa ?? albo strona www ??

    Efreet

  • 6. Data: 2006-07-27 09:36:15
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    Efreet napisał(a):

    > no lepsze to niz nic...trace etat, a zanim rozwine sie,
    > zeby miec przychody z tego zrodla, to troche czasu minie...
    > gdzie moge znalezc szczegolowe informacje na ten temat ??
    > jakas ustawa ?? albo strona www ??

    a wlasnie...a zeby nie placic ZUSu od firmy, to co ew. musze miec
    jeszcze ?? u-z odpada, bo podniesli limity :)
    ale np. etat ?? musze miec caly ?? jaki jest minimalny ??
    ile w takim wypadku by wyniosly skladki ??

    pozdrowka,
    Efreet

  • 7. Data: 2006-07-27 10:34:15
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Efreet wrote:

    > no lepsze to niz nic...trace etat, a zanim rozwine sie,

    Ty glupi jestes ;) (no offence, musielem cie zrypac za ignorancje).

    Jak tracisz etat, to mozesz zalozyc DG na nowych warunkach, i oszczedzac
    ponad 500 zlotych przez dwa lata (wystarczy na rozruch i stwierdzenie
    czy dasz rade, czy nie dasz). Wedle nowych przepisow, nowe DG placa ok.
    250/miesiecznie. Wiec sa na poziomie oszczednosci z zamknieta furtka
    umow/zlecenie.

    Niech mnie ktos poprawi, jak sie myle.

  • 8. Data: 2006-07-27 10:39:58
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > czy dasz rade, czy nie dasz). Wedle nowych przepisow, nowe DG placa ok.
    > 250/miesiecznie. Wiec sa na poziomie oszczednosci z zamknieta furtka

    nie myslisz sie, ale ja DG juz mam od 2 lat...
    z tym, ze robilem cos z tym okazjonalnie..
    bo nie mialem ani czasu, ani potrzem...
    zdrowotne i tak sie w wiekszosci zwracalo
    (no dobra...nawet nie w wiekszosci...wlasciwie..
    po ch mi ta firma ?? srednio jestem na niej 100-150 PLN w plecy... ;P)
    takze szukam mozliwosci oj szukam :)
    no i co a propos tego etatu (w drugiej odp. bylo :)

    Efreet

  • 9. Data: 2006-07-27 10:57:33
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Efreet wrote:

    > nie myslisz sie, ale ja DG juz mam od 2 lat...

    umf. no to fakt :) ale mzoe zone masz... wiem, ze to pod firmactwo
    podchodzi ;) i generalnie __odradzam__ ;)

    No coz, to zostaje ci praca nakladcza, ale jesli zamyksz swoje DG to
    chyba na niej dobrze (podatkowo) wyjdziesz.

  • 10. Data: 2006-07-27 13:18:46
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > umf. no to fakt :) ale mzoe zone masz...

    szukam :)

    > wiem, ze to pod firmactwo podchodzi ;) i generalnie __odradzam__ ;)

    a dlaczego ?? tak to sprawdzaja ?? powaznie ??
    a jesli mam pisemne pelnomocnictwo od zony ?? :)
    poza tym - nie chce mi sie na nowo wszystkich umow podpisywac
    z kontahentami...

    > No coz, to zostaje ci praca nakladcza,

    no ale jak sie potem rozliczac ?? gdzie znajde te przepisy ??

    > ale jesli zamyksz swoje DG to
    > chyba na niej dobrze (podatkowo) wyjdziesz.

    hm ?? wtedy bede mial same u-z :) i akurat jedna stala na 100 PLN ?? :P

    Efreet