  • 1. Data: 2006-11-21 11:00:17
    Temat: Pytanie o Vat i interpretacje instrukcji KPiR
    Od: "Magik_Gliwice" <w...@i...pl>

    witajcie :)

    rozpocząłem działalnośc gospodarcza i szczerze troche nie łapie
    KPiR :( wiec bede tutaj dośc czestym gosciem - mam nadzieje ze mnie
    przez to nie znienawidzicie.

    wiem jak uzywac googli i jesli nie znajde tam odpowiedzi bede pisał
    tu. (zeby grupy nie zasmiecac).

    wiec do sedna sprawy:
    jaka jest stawka vat na oprogramowanie komputerowe - bede zajmowal sie
    sprzedaza wolnego oprogramowania na licencji gnu/gpl. na googlach
    znalazłem
    http://www.vat.pl/stawki/index.php

    tam nic nie pisze - wiec pytanie z mojej strony czy stawka to 22% ?
    (podejrzewam że tak ale wole sie upewnic.

    i prosze o interpretacje zapisu w instrukcji do KPiR :

    "Cena zakupu jest cena nabywca płaci za zakupione składniki majatku,
    pomniejszona o podatek od towarów i usług, podlegajacy odliczeniu
    zgodnie z odrebnymi przepisami......"

    czyli jako cene zakupu wpisuje do ksiegi cene netto z faktury ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-21 11:41:12
    Temat: Re: Pytanie o Vat i interpretacje instrukcji KPiR
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-11-2006 o 12:00:17 Magik_Gliwice <w...@i...pl> napisał(a):

    hej

    > tam nic nie pisze - wiec pytanie z mojej strony czy stawka to 22% ?
    > (podejrzewam że tak ale wole sie upewnic.

    Jeśli nie ma nic o innej stawce to 22% - do calego PKD/PKWiU 72.2 jest 22%.

> [...]
    >
    > "Cena zakupu jest cena nabywca płaci za zakupione składniki majatku,
    > pomniejszona o podatek od towarów i usług, podlegajacy odliczeniu

    Do księgi wpisujesz nie wg instrukcji tylko:
    1) wg ustaw(głównie o podatku dochodowym od osób fizycznych)
    2) wg rozporzadzenia
    3) upewniasz się w instrukcji

    W ustawie masz cały Art 22 i okolice odnośnie kosztów,
    tam jest zawarte że podatek VAT podlegający odliczeniu nie jest kosztem.
    Jeśli w instrukcji by napisali odwrotnie to by to nie miało żadnego
    znaczenia,
    to taka uwaga na przyszłość bo Gotfryd znalazł kilka podobnych kwiatków tu
    i ówdzie.

    > czyli jako cene zakupu wpisuje do ksiegi cene netto z faktury ?

    Krótko mówiąc jeśli jesteś VATowcem i możesz ten VAT odliczyć to tak.

    pozdrawiam