  • 1. Data: 2006-02-19 08:36:33
    Temat: Pytanie o dochod
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,
    zaczalemm dzialalnosc w stycznia do rejestru podatnikow VAT jestem wpisany
    od 1 lutego. Podatek dochodowy w miesiacu styczniu licze od kwoty brutto
    uzyskanej z faktur?? czy jednak od kwoty netto??

    Piotr

  • 2. Data: 2006-02-19 08:48:51
    Temat: Re: Pytanie o dochod
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Ups, a co w takim razie powinienem wystawic w styczniu jaki dokument
    sprzedazy??

    Piotr

  • 3. Data: 2006-02-19 08:49:17
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 4. Data: 2006-02-19 11:54:06
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Ups, a co w takim razie powinienem wystawic w styczniu jaki dokument
    > sprzedazy??

    No raczej rachunek.
    No i skoro nie byles VATowcem, to o jakienetto/brutto pytasz?
    Nievatowiec ma tylko sprzedaz netto.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-02-19 12:44:55
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2006 09:49:17 +0100, SDD napisał(a):

    > A jakim cudem wystawiales w styczniu faktury, skoro nie byles VAT-owcem?

    pisze że "został wpisany" - więc jeżeli złożył VAT-R w styczniu to mógł
    wystawiać faktury jak normalny podatnik. Ale nie wiemy czy podał termin
    rozpoczęcia "bycia VAT-manem" od 1 lutego, czy po prostu tylko dostał w tym
    terminie potwierdzenie z US

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2006-02-19 15:04:41
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,
    VAT-R złozylem w styczniu wiec jak powiedziala mi kobieta z US pierwsza
    deklaracje VAT 7 mam zlozyc za luty. A dzialnosc rozpoczalem w 10, stycznia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2006-02-19 15:06:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Witam,
    > VAT-R złozylem w styczniu wiec jak powiedziala mi kobieta z US pierwsza
    > deklaracje VAT 7 mam zlozyc za luty. A dzialnosc rozpoczalem w 10, stycznia.

    Zatem VATowcem jesteś od dnia złożenia VAT-R (albo następnego, nie
    pamiętam już).
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2006-02-19 15:58:52
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SDD wrote:

    > Nievatowiec ma tylko sprzedaz netto.

    Eeeee?

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 9. Data: 2006-02-20 10:13:13
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Zatem VATowcem jesteś od dnia złożenia VAT-R (albo następnego, nie
    > pamiętam już).

    Jeśli zgłosiłeś się "dobrowolnie" do VAT to vatowcem jesteś od 1 lutego.
    Wtedy deklaracja VAT 7 pierwsza będzie za luty. A w styczniu nie miałeś
    prawa wystawić faktur VAT tylko rachunki.
    Natomiast jeżeli zgłosić się "musiałeś" bo. np. przekroczyłeś obroty
    uprawniające do zw. z VAT lub sprzedajesz wyroby akcyzowe-chyba- to vatowcem
    jesteś od 11 stycznia i w styczniu mogłeś wystawiać f-ry vat lecz pierwsza
    deklaracja vat 7 za miesiąc styczeń.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-02-20 14:24:24
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2006 11:13:13 +0100, Anow napisał(a):

    > Jeśli zgłosiłeś się "dobrowolnie" do VAT to vatowcem jesteś od 1 lutego.
    > Wtedy deklaracja VAT 7 pierwsza będzie za luty. A w styczniu nie miałeś
    > prawa wystawić faktur VAT tylko rachunki.

    a może rzuciłbyś jakąś podstawą prawną. Bo IMHO od momentu złożenia VAT-R
    może wystawiać i przyjmować FV - posługując się REGONEM - jeżeli miałeś na
    myśli brak NIP.

    --
    Mieczysław
    ----