  • 1. Data: 2006-09-26 09:31:34
    Temat: [REQ] Likwidacja DG a spis z natury
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Witam.
    Ze względu na likwidację z ostatnim dniem września prowadzonej DG, proszę o
    sugestię jak mam zrobić wymagany spis z natury. Jako VATowiec i
    ryczałtowiec, w kwietniu zakupiłem wiertarkę za 750zł i - jak idiota -
    wpisałem ją w uproszczoną ewidencję śr. trwałych :((( - Było to wykazane na
    VAT-7 i podatek VAT odliczony.
    Czy teraz przy likwidacji DG muszę wykazać tą wiertarkę na spisie z natury
    i "zwrócić" ten odliczony VAT? Wydaje mi się że tak - ale może się mylę?
    A co w przypadku kiedy ta wiertarka jest uszkodzona, zepsuta albo w
    ogromnym stopniu zużyta?

    I jeszcze jedno - w ewidencji DG złożyłem wniosek o wykreślenie - otryzmam
    go do 14 dni - czyli do ok 10 października - czy GUS, US może się
    "przyczepić" że za późno składam RG-2 w GUSie a NIP-1, VAT-Z w USie?
    Przecież aby cokolwiek mogli zrobić w tych urzędach - muszę im przedstawić
    decyzję o wykreśleniu z EDG - a tą otrzymam przecież za kilkanaście dni.

    Wyczytałem też, że Naczelnika US trzeba poinformować po dokonaniu spisu z
    natury - w jaki sposób się to robi? Na zwykłej kartce i dołącza się ten
    spis z natury?
    Dla podatku VAT - kwotę wynikającą ze spisu wpisuje się w poz. 38.

    Czy z tego spisu z natury (chyba będzie tam ta wiertarka) - trzeba
    odprowadzić jakiś podatek (przypominam że jestem ryczałtowcem)?

    Za wszelkie uwagi, odpowiedzi - dziękuje.

    --
    Herbi
    26-09-2006 11:31:28

  • 2. Data: 2006-09-26 09:44:00
    Temat: Re: [REQ] Likwidacja DG a spis z natury
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się mylę?
    > A co w przypadku kiedy ta wiertarka jest uszkodzona, zepsuta

    A złożyłeś już VAT-7 za wrzesień? No chyba nie.... To weźże
    sprzedaj tę wiertarkę za 5 zł jako uszkodzoną albo zró protokół
    likwidacji.

    marekz

  • 3. Data: 2006-09-26 11:57:28
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 wrz o godzinie 11:44, na pl.soc.prawo.podatki, MarekZ napisał(a):

    > A złożyłeś już VAT-7 za wrzesień? No chyba nie....

    Nie - za wrzesień jeszcze nie składałem.

    > To weźże sprzedaj tę wiertarkę za 5 zł jako uszkodzoną

    Raczej nei da się sprzedać - w ewidencji zakupów VAT jest opisana jako
    "koszt" a nie "zakup" (w celu dalszej odsprzedaży).

    > albo zró protokół likwidacji.

    Hmm... że się zniszczyła, uszkodziła?
    Wtedy nie trzeba jej wykazywać na spisie z natury i zwracać VATu?

    --
    Herbi
    26-09-2006 13:57:21

  • 4. Data: 2006-09-26 12:00:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-09-2006 o 13:57:28 Herbi <z...@o...pl> napisał:

    > Raczej nei da się sprzedać - w ewidencji zakupów VAT jest opisana jako
    > "koszt" a nie "zakup" (w celu dalszej odsprzedaży).

    Ale przecież wyposażenie czy śr. tr. też możesz sprzedać.

  • 5. Data: 2006-09-26 12:21:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 wrz o godzinie 14:00, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Ale przecież wyposażenie czy śr. tr. też możesz sprzedać.

    Aha
    Ale chyba to że sprzedałbym wiertareczkę za np. 30zł nie będzie
    "interesiło" skarbówki że tak tanio - zażądają podatku od "ceny zakupu"
    bądź "ceny rynkowej" - czy nie mam racji?

    --
    Herbi
    26-09-2006 14:21:24

  • 6. Data: 2006-09-26 12:26:21
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Herbi napisał(a):

    > Aha
    > Ale chyba to że sprzedałbym wiertareczkę za np. 30zł nie będzie
    > "interesiło" skarbówki że tak tanio - zażądają podatku od "ceny zakupu"
    > bądź "ceny rynkowej" - czy nie mam racji?

    dlatego wlasnie masz ja "zepsuć" i sprzedac jako uszkodzoną (np na
    czesci) :P

  • 7. Data: 2006-09-26 12:31:43
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-09-2006 o 14:21:26 Herbi <z...@o...pl> napisał:

    > Aha
    > Ale chyba to że sprzedałbym wiertareczkę za np. 30zł nie będzie
    > "interesiło" skarbówki że tak tanio - zażądają podatku od "ceny zakupu"
    > bądź "ceny rynkowej" - czy nie mam racji?

    Jeżeli sprzedałbyś obcej osobie to nic im do tego po jakiej cenie.
    Przejrzyj archiwum grupy - Gotfryd zawsze zaleca wyprzedaż do gołej ziemi
    - to normalna praktyka i nic USowi do tego jaką cenę wybierzesz.
    Chyba że podmiotom powiązanym, wtedy trzeba uważać.

  • 8. Data: 2006-09-26 12:47:33
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - to normalna praktyka i nic USowi do tego jaką cenę wybierzesz.
    > Chyba że podmiotom powiązanym, wtedy trzeba uważać.

    no tylko UWAGA, że obecnie sprzedaż taka musi przejść przez kasę fiskalną
    jeśli jest dla osób fiz. nie prowadzących dg. A nie wiem, czy Herbi ma kasę.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060926/p
    rawo/prawo_a_1.html

    Magdi

  • 9. Data: 2006-09-26 18:22:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Magdi" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > no tylko UWAGA, że obecnie sprzedaż taka musi przejść przez kasę
    > fiskalną jeśli jest dla osób fiz. nie prowadzących dg. A nie
> [...]

    No nie wierze w to... :-)))

    Ale mówie wam, w takjim przypadku nie ma to jak protokół
    zniszczenia. Ile mnie się juz dysków twardych poniszczyło. Szok
    jaki teraz chłam sprzedają!!! :]]]

    marekz

  • 10. Data: 2006-09-26 19:05:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-09-2006 o 20:22:01 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał:

    > U?ytkownik "Magdi" <m...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    rawo/prawo_a_1.html

    > No nie wierze w to... :-)))
    >
    > Ale mówie wam, w takjim przypadku nie ma to jak protokó?
    > zniszczenia. Ile mnie si? juz dysków twardych poniszczy?o. Szok
    > jaki teraz ch?am sprzedaj?!!! :]]]

    A miałeś już kontrolę w tym zakresie ;) ?