  • 1. Data: 2004-12-25 19:07:07
    Temat: Rachunek
    Od: "Gwiazda" <g...@p...net.pl>

    Witam!

    Prowadzę działalność na zasadach ogólnych.
    Mam takie pytanie: jak zaksięgować rachunek (nie fakturę VAT). Oczywiście
    całą kwotę muszę wpisać do Księgi... ale czy muszę go jakoś zapisać w
    rejestrze zakupów VAT, skoro nie jest to faktura??? Jeżeli tak to w jaki
    sposób????

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-12-26 19:53:57
    Temat: Re: Rachunek
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    Nie musisz.

  • 3. Data: 2004-12-27 16:55:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Dec 2004, Gwiazda wrote:
> [...]
    >+ całą kwotę muszę wpisać do Księgi... ale czy muszę go jakoś zapisać w
    >+ rejestrze zakupów VAT, skoro nie jest to faktura???

    Ale TO ZALEŻY !!
    Zależy czy U CIEBIE wpłynie na rozliczenie VAT !!!
    Wrr.... ;) - "mało danych"...
    Skąd MY mamy wiedzieć że nie należych do tych 0,03% podatników ;) (pewnie
    przesadziłem, tylko nie wiem w którą stronę) którzy rozliczają *na
    przykład* sprzedaż (VAT) proporcją *zakupów*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-27 16:58:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Dec 2004, Marcin wrote:

    >+ Nie musisz.

    Hm... wieszczysz ? ;)
    Znaczy: skąd ta pewność ? :)

    >+ Użytkownik "Gwiazda" <g...@p...net.pl> napisał
    [BTW: sygnaturka na wszelki wypadek bez "-- ", wersja "specjal",
    proszę wybaczyć :)]

> [...]
    >+ > całą kwotę muszę wpisać do Księgi... ale czy muszę go jakoś zapisać w
    >+ > rejestrze zakupów VAT, skoro nie jest to faktura??? [...]

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2004-12-27 19:00:46
    Od: "Gwiazda" <g...@p...net.pl>

> [...]
    > przesadziłem, tylko nie wiem w którą stronę) którzy rozliczają *na
    > przykład* sprzedaż (VAT) proporcją *zakupów*...

    Nie należę do tych nielicznych... A rachunek jest wystawiony przez
    sprzedawcę zwolnionego podmiotowo z podatku VAT (podatku od towarów i
    usług), więc chyba jak nie wpiszę do rejestru VAT to to nic nie zmieni???
    Mam rację czy się mylę???

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2004-12-27 23:43:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Gwiazda wrote:
    [...]
    >+ > przykład* sprzedaż (VAT) proporcją *zakupów*...
    >+ >
    >+ Nie należę do tych nielicznych...

    :)

    >+ więc chyba jak nie wpiszę do rejestru VAT to to nic nie zmieni???
    >+ Mam rację czy się mylę???

    IMHO masz rację.
    Raz było AFAIR zdanie odrębne (że powinny być wykazywane), ale po
    pierwsze "nie przyjęło się" ;) po drugie ustawę zmienili... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)