  • 1. Data: 2004-12-25 10:41:03
    Temat: Ewidencja środków trwałych i inne
    Od: pierwiosnek <p...@o...pl>

    Jakiś czas temu rozpoczęłam własną DG. Chciałabym teraz "wciągnąć w
    ewidencję środków trwałych np. komputer, biurko itp., z tym że nie mam na
    nie rachunku (sprzęt jest już kilkuletni); czy można (i jak) to zrobić?

    Przy okazji: czy jeśli znajomy (też własna DG) w kontrakcie ma zapisane, że
    zleceniodawca opłaci mu koszty podróży (znajomy po prostu w kwocie na
    rachunku uwzględnia koszty podróży, przy czym z opisu na rachunku to nie
    wynika), to może sobie dodatkowo odliczyć wydatki na podróż na podstawie
    posiadanych biletów (to samo pytanie dotyczy diet)? Trochę mi to "pachnie"
    kantem, ale czy da się zrobić?

    Dzięki za ewentualne odpowiedzi

    pierwiosnek
    KPiR, podatek na zasadach ogólnych (od stycznia 2005 - liniowy)

  • 2. Data: 2004-12-27 16:49:25
    Temat: Re: Ewidencja środków trwałych i inne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Dec 2004, pierwiosnek wrote:

> [...]
    >+ nie rachunku (sprzęt jest już kilkuletni); czy można (i jak) to zrobić?

    ...mamy gryźć ? ;)
    Znaczy: sugeruję popytać googla. *GROUPS* a nie "zwykłego" :)
    groups.google.pl -> zaawansowane, podać grupę "*.podatki" (przyjmuje),
    podać "wciągnąć ST" tudzież "przed rozpoczęciem" tudzież podbne
    pytania :)
    Ew. jak coś ci się *nie spodoba* to dopytać... pytanie było całkiem
    niedawno w innym wątku :(

> [...]
    >+ posiadanych biletów (to samo pytanie dotyczy diet)? Trochę mi to "pachnie"

    ...dlaczego "pachnie kantem" ??
    Przecież to SĄ wydatki "na podróż" !
    Uważasz że jakby NIE ujął ich w "kosztorysie usługi" to NIE byłyby
    kosztem ??? Czy przeciwnie - byłyby ?

    >+ pierwiosnek
    >+ KPiR, podatek na zasadach ogólnych (od stycznia 2005 - liniowy)

    ..."na zaś" zaplanuj podawanie "kasa czy memoriał" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)