    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rachunek do UZ na nowy rok
    Date: Sat, 20 Dec 2008 00:33:30 +0100

    On Fri, 19 Dec 2008, Tomek wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Chodziło o podatek, jak mnie pamięć nie myli to kiedyś była już
    > stawka 19% a jeszcze rok czy dwa zaliczki się wg 20% pobierało.
    > Nie chce mi się szukać

    Nauczeni doświadczeniem zmienili zapis na sensowny:
    +++
    Art. 41.
    1. Osoby fizyczne prowadzšce działalnoœć gospodarczš, osoby prawne
    i [...] które dokonujš œwiadczeń z tytułu działalnoœci, o której
    mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom okreœlonym
    w art. 3 ust. 1, sš obowišzane jako płatnicy pobierać [...]
    zaliczki [...] stosując [...] najniższš stawkę podatkowš okreœlonš
    w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1
    ---

    > czy to jest firmowo skorelowane ze skalą

    "jak widać".

    pzdr, Gotfryd