  • 1. Data: 2005-09-09 09:17:15
    Temat: Rachunek - podst. odliczenia VAT?
    Od: "D" <d...@o...pl>

    gdzies wyczytalem (ABC VATu), ze rachunek wystawiony przez nievatowca jest
    uwazany za fakture na rowni z biletami itp.
    w zw. z tym mam pyt.: czy jesli kupie towar handlowy na 'zwykly' rachunek od
    nieVATowca, to moge odliczyc VAT od jego wartosci, czy musze calosc brutto w
    KUP?

  • 2. Data: 2005-09-09 10:43:48
    Temat: Re: Rachunek - podst. odliczenia VAT?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    D wrote:

    > gdzies wyczytalem (ABC VATu), ze rachunek wystawiony przez nievatowca
    > jest uwazany za fakture na rowni z biletami itp.

    Nie zawsze. Np nie do ulgi remontowej.

    > w zw. z tym mam pyt.: czy jesli kupie towar handlowy na 'zwykly'
    > rachunek od nieVATowca, to moge odliczyc VAT od jego wartosci, czy
    > musze calosc brutto w KUP?

    Jaki VAT chcesz odliczać? Przecież nievatowiec wystawia ci rachunek bez
    VAT-u

  • 3. Data: 2005-09-10 08:05:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2005, D wrote:

    > gdzies wyczytalem (ABC VATu), ze rachunek wystawiony przez nievatowca jest
    > uwazany za fakture na rowni z biletami itp.

    ...ekhm... :)
    *TYLKO* bilety (i to pod stosikiem warunków) mogą być "traktowane
    jak faktura" ! Jednym z warunków jest wykazanie (na bilecie)
    kwoty VAT.

    > w zw. z tym mam pyt.: czy jesli kupie towar handlowy na 'zwykly' rachunek od
    > nieVATowca, to moge odliczyc VAT od jego wartosci

    Powiedz mi coś - skąd weźmiesz tę kwotę VATu ?
    Tylko nie pisz że "wyliczysz z brutto", bo o przypadku takiego giganta
    (skup złomu) nad którym właśnie stoi US są sąsiednie posty :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)